Epic Games, tvorac popularne video igre Fortnite, osigurao je od Sonyja i tvrtke Kirkbi dvije milijarde dolara za izgradnju vlastitog gaming metaverzuma, sustava interaktivnih internetskih svjetova u kojima ljudi mogu raditi, igrati se i družiti pomoću svojih avatara, kombinacijom virtualne (VR) i proširene stvarnosti (AR).
Iz sjedišta Epic Gamesa u Sjevernoj Karolini priopćili su u ponedjeljak da su osigurali po milijardu dolara od japanskog developera konzola i igara Sonyja i Kirkbija, investicijske tvrtke iza koje stoji danski proizvođač igračaka Lego.
Procijenjena vrijednost
Ugovor procjenjuje vrijednost Epic Gamesa na 31,5 milijardi dolara. Nakon transakcije Kirkbi će posjedovati tri posto udjela tvrtke, a Sony 4,9 posto udjela. Lego i Epic Games objavili su prošli tjedan da su pokrenuli “dugoročno partnerstvo” za stvaranje takozvanog metaverzuma, s fokusom za djecu, no bili su šturi oko detalja kako će to točno realizirati.
“Ova investicija će ubrzati naš rad na izgradnji metaverzuma i stvaranju prostora u kojima se igrači mogu zabavljati s prijateljima, brendovi mogu graditi kreativna i impresivna iskustva, a kreatori mogu izgraditi zajednicu i napredovati”, rekao je za Financial Times Tim Sweeney, izvršni direktor i osnivač Epic Gamesa.
Taj potez uslijedio je nakon što je Microsoft kupio proizvođača video igara Activision Blizzard za 75 milijardi dolara, iz čije su gaming “kuhinje” preuzeli poznate naslove kao što su Call of Duty, World of Warcraft, Candy Crush, Guitar Hero, Crash Bandicoot i Diablo. Bio je to svojevrsni znak da kreće “metaverska utrka” među tehnološkim rivalima.
Izvršni direktor Microsofta Satya Nadella rekao je da će mu taj dogovor omogućiti učvršćivanje pozicije u “metaverzumu”, oko kojeg globalne kompanije trenutno “lome koplja”. Tehnološki vizionari i ljubitelji igara tvrde da će kroz novi svijet u desetljećima koja dolaze oblikovati način na koji se ljudi druže, rade i troše.
Tvrtke od Microsofta do Nvidije mnogo očekuju od tzv. metaverzuma, oko kojeg se buka “pojačala” krajem prošle godine nakon što se Facebook preimenovao u Meta Platforms, kako bi istaknuli svoj fokus na poslovanje s virtualnom stvarnošću.
Sony, kreator PlayStationa, već je osigurao 250 milijuna dolara za Epic Games u srpnju 2020. godine, nakon čega je uslijedilo još 200 milijuna dolara u travnju prošle godine, čime je ukupni iznos porastao na 1,45 milijardi dolara.
Digitalni doživljaji
“Uvjereni smo da će Epicova stručnost, uključujući njihov moćni mehanizam za igre, u kombinaciji sa Sonyjevim tehnologijama ubrzati naše napore kao što je razvoj novih digitalnih doživljaja za obožavatelje sporta, kao i razvoj naše virtualne produkcije”, rekao je Kenichiro Yoshida, izvršni direktor Sonyja.
Epic Games je već stvorio uspješan virtualni svijet kroz svoju najpopularniju igru Fortnite. Softver “Unreal Engine” koji ga podupire pruža prototip tehnologije koja bi pokretala virtualni svijet u kojem se tisuće ljudi mogu kretati između diskretnih digitalnih prostora kao 3D avatari.
Međutim, još uvijek treba proći put prije nego što ovi virtualni svjetovi dostignu besprijekornu nisku latenciju potrebnu kako bi bili dovoljno privlačni da zamijene interakciju u stvarnom svijetu.
Tim Sweeney ranije je rekao da vjeruje da metaverzum predstavlja priliku za “više bilijuna dolara”, a sljedećih nekoliko godina vjerojatno će se pokazati kritičnim za
Microsoft, Epic Games, Metu i američkog rivala Robloxa kako bi osigurali svoju prvu milijardu korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu