Volkswagen je objavio kako će proizvodnja popularnog modela završiti u njihovoj tvornici u Meksiku idućega srpnja nakon što se proizvedu slavljenički modeli.
Volkswagen će u srpnju 2019. godine prestati proizvoditi Bubu, automobil najznamenitijeg dizajna na svijetu, koji je desetljećima privlačio poklonike širom svijeta.
Buba ima svoje korijene u nacističkoj Njemačkoj kada je stvoren „narodni automobil“, no postala je zvijezda uspješnih Disney filmova o automobilu po imenu Herbie.
Nakon desetljeća uspjeha, prodaja je posljednjih godina padala, osobito na ključnom američkom tržištu jer se američki potrošači sve više okreću većim automobilima.
Volkswagen će, nakon skandala u vezi štetnih emisija dizel vozila i ogromnog investiranja u električna vozila, smanjiti raspon svojih modela te će se fokusirati na obiteljske i električne automobile.
Iz kompanije su priopćili kako će zadnji modeli Bube biti dostupni u stilu kupea i kabrioleta.
„Gubitak Bube nakon tri generacije, nakon gotovo sedam desetljeća, izazvat će niz emocija mnogih obožavatelja“, rekao je Hinrich Woebcken, izvršni direktor američke Volkswagen grupe.
Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu.
No, izbijanjem rata proizvodnja je zastala, tvornica je bila ozbiljno oštećena te je pala u ruke savezničkih snaga.
Proizvodnja je dobila zamah u kasnim četrdesetim godinama prošlog stoljeća, a do 1955. na njemačkim cestama bilo je milijun automobila.
Dizajn je zadobio međunarodnu slavu šezdesetih i sedamdesetih godina u filmovima s Herbijem, trkaćim automobilom koji misli svojom glavom. Bio je popularan i u supkulturama šezdesetih, koje su hvalile male, praktične, ali i estetske kvalitete Bube.
Proizvodnja Bube je prekidana, pa ponovno oživljavana u nekoliko navrata tijekom sedam desetljeća.
Redizajnirana „Nova Buba“ devedesetih godina prošloga stoljeća pomela je američkog tržište – prodano je više od 80.000 vozila tijekom 1999. godine.
Kompanija je posljednjih godina razmatrala mogućnosti modernizacije i električne verzije, no odlučili su se za prekidanje proizvodnje.
Ipak, Woebcken nije u potpunosti isključio mogućnost da model jednog dana uskrsne rekavši „nikad ne reci nikad“.
Volkswagen je tijekom osam mjeseci 2018. godine prodao 11.151 Bubu, što je za 2,2 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Original je zidovski. Originalni dizajn je od Hane Ledwinke
Adolf Hitler je došao na vlast 1933 a ne 1930 kad je model konstuiran.
"Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu."
može li se ovo smatrati uspjehom antifašista, jesu li naši u Puli odlučivali o tome
Adolf Hitler je došao na vlast 1933 a ne 1930 kad je model konstuiran.
“Bubu je 1930. godine izvorno dizajnirao legendarni inženjer Ferdinand Porsche – ime danas povezano s brzim vozilima – po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želio jeftin i praktičan auto za masovnu proizvodnju dostupan njemačkom narodu.”
Uključite se u raspravu