Slovenske cestarine najviše u Europi, prijevoznici prijete vladi

Autor: Ante Pavić , 19. rujan 2013. u 20:00
Cijene novih vinjeta bit će od 15 do 40 eura

Slovenski autoprijevoznici traže od vlade da smanji trošarine i takse na gorivo, kao i subvencije za kupnju ekološki prihvatljivijih vozila.

Susjedna Slovenija uvodi jedinstveni način naplate cestarina u Europi koja će se plaćati temelju visine vozila.

Kako javljaju slovenski mediji, slovenska vlada ne samo da je odlučila poskupiti cijenu dosadašnjih vinjeta, nego će promijeniti njihovog način određivanja na temelju visine prednje osovine. Ukoliko visina vozila iznad prve osovine prelazi 1,30 metara, kod vozila težine do 3500 kilograma, tada će vozači morati kupovati skuplju vinjetu od 40 eura. Za one kojima automobil ne prelazi tu visinu, plaćat će je 15 eura. U pitanju je vrlo zbunjujuć i kompliciran način naplate cestarina koji će se početi primjenjivati od 1. prosinca. Problem je u načinu mjerenja visine, a ono što je slovenski DARS preporučio vozačima mnogi smatraju nemogućim zadatkom. Iz DARS-a su naime poručili vozačima da prije nego odu kupiti vinjetu izmjere visinu vozila nad prvom osovinom te da će tek tada znati koju vinjetu treba kupiti.

Upozoravaju vozače da vozilo mjere na ravnoj podlozi, bez tereta u njemu i s napumpanim gumama. Ne samo da su mnogi taj savjet primili s podsmjehom, nego je sve više onih koji smatraju da će ova mjera naštetiti već posrnulom slovenskom gospodarstvu. Očito je da DARS cilja na teretna vozila, što bi moglo utjecati na smanjenje konkurentnosti Slovenije jer je ta zemlja i prije novih cijena zauzela sami europski vrh po skupoći teretnog prometa. Prema izračunu slovenskog Dnevnika, slovenske cestarine najviše su u Europi. List se pita kako je moguće da Slovenija još nije uvela dovoljno kvalitetan način elektronske naplate cestarina kakav je uveden u Austriji, Njemačkoj, Češkoj i Slovačkoj.

DARS je samo na naplati cestarina teretnim vozilima prošle godine ubrao 156 milijuna eura. Andrej Klobasa, predsjednik odjela za promet pri Obrtničkoj komori Slovenije, izjavio je za Dnevnik da je država potpuno izgubila kompas. "Zbog loših odluka DARS-a iz prošlosti sada cijenu plaćaju prijevoznici, a s njima i cijelo gospodarstvo", kazao je Klobasa. Od države očekuje da slovenskim autoprijevoznicima pomogne smanjenjem trošarina i taksi na gorivo, ali i subvencijom pri kupnji ekološki prihvatljivijih vozila na koje se plaća niža cestarina. Stoga je uputio zahtjev slovenskoj premijerki Alenki Bratušek da do ove nedjelje organizira sastanak s autoprijevoznicima na kojima će postaviti svoje zahtjeve. "U suprotnom krećemo u prosvjede", zaprijetio je Klobasa. 

Komentirajte prvi

New Report

Close