Priča o startupu Plavi planet počela je 2011. godine, kada je Tomaž Izak počeo razmišljati o novom pristupu geodetskim poslovima, koje su tada obavljale jedna ili dvije tvrtke u Sloveniji.
"Aerofotogrametrija, zračna geodezija, oduvijek me je privlačila, pa sam potaknuo kolegu studenta Marka Mesariča da eksperimentira i u tom području. On je pozvao svog kolegu Vida Petermana, koji je bio vrlo matematički i računalno orijentiran, ali prije svega s puno strasti i zanimanja za fotogrametriju. Kasnije se pridružio Mitja Puzigaća", rekao je Izak za Dnevnik o počecima tvrtke.
Ugovori s distributerima
Pronašli su izvor ulaganja i kupili njemačku bespilotnu letjelicu (dron) za 40.000 eura i počeli stvarati tvrtku. Najveći poticaj bila su im sredstva Slovenskog poduzetničkog fonda u ukupnom iznosu od 75.000 eura, a potom i ulaganje od 200.000 eura. "Novac nam je pružio priliku da se pokažemo svijetu na najvećem geodetskom sajmu Intergeo u Njemačkoj. Prepoznati smo i počeli smo potpisivati ugovore s distributerima koji prodaju geodetsku opremu i instrumente, imaju svoje kupce i koji su im ponudile naš 3Dsurvey program ", kaže sugovornik Dnevnika, čija tvrtka trenutno ima predstavnike u 30 zemalja diljem svijeta.
80 posto
skraćeno je vrijeme potrebno za terenska mjerenja
Osim investicije, tim je također dobio konzultante, edukaciju i kontakte s drugim poduzetnicima, a to im je pomoglo da sazriju. Također su naučili kako surađivati s investitorima. Program 3Dsurvey namijenjen je geodetskim tvrtkama, a koriste ga i građevinari, arheolozi, ekolozi te projektanti. Na temelju više od 300 projekata, 3Dsurvey je postao moćan i nezamjenjiv softverski alat. "Korisnici 3Dsurveya koriste svoj fotoaparat i dron tj. bespilotnu letjelicu. S krajnjim proizvodima kao što su 3D-cloud, digitalni model terena i orto fotonacrt, možemo reći da smo stvorili dio novog geodetskog alata koji olakšava svakodnevni geodetski rad", kaže Izak, dodajući da je vrijeme terenskih mjerenja skraćeno do 80 posto.
Mala konkurencija
Plavi planet nema velikih konkurenata na tržištu, a kako sami kažu, ubrajaju se među tri najveće tvrtke. "Prva je tvrtka Pix4D iz Švicarske, zatim ruski Agisoft te američki DroneDeploy. Švicarci su marketinški najprodorniji i zbog toga najuspješniji", rekao je Izak.
Prijateljski prema klijentu
Kupce obrazuju za korištenje softvera
Budući da rade s fotografijama koje su osnovni izvor podataka, proizvodi Plavog planeta su prijateljskiji prema klijentu i nude lakšu predstavu o tome što se događa u prostoru. Prednost njihove tehnologije pokazuje se u složenosti prikupljenih podataka, za mjerenja ne treba zatvarati ceste, također omogućuje i dobivanje velike količine podataka o topografiji prostora. Krajnji kupci kupuju softver preko distributera koji im pružaju osnovno obrazovanje o korištenju tehnologije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu