Slovenija se uključuje u svjetske trendove razvoja i istraživanja sustava autonomne vožnje, i to na najvišoj razini.
Tvrtke BTC i AV Living Lab (podružnica BTC-a) su s državnim poduzećem za upravljanje autocestama (DARS) i Automo savezom Slovenije (AMZS) ugovorili suradnju na, piše Delo, području autonomnog upravljanja vozilima. Podršku daje i Ministarstvo prometa Slovenije. AV Living Lab je uložio više stotina tisuća eura u nastanak razvojnog centra i već bi 27. travnja trebao pokazati prve učinke projekta u koji je ušao i Volkswagen.
Poziv za suradnju otvoren je i za druge proizvođače automobile, koji i inače ne štede novca za istraživanje novih tehnologija, s naglaskom na upravljanje bez (velike) pomoći čovjeka-vozača. AV Living Lab pokazat će tako, uz ostalo, i kako funkcionira mobilna tehnologija pete generacije, te platforma "izgrađena na podacima koji će na karti BTC-a prikazivati kretanje vozila". Svrha projekta je, kako opisuje direktor Danijel Avdagič, vidjeti učinke testiranja autonomne vožnje kroz digitalizaciju, te interakciju vozila s vozačem i cijelom povezanom tehnološkom infrastrukturom.
27. travnja
prvo testiranje učinka sustava autonomne vožnje
Jedan od outputa bit će i razina sigurnosti autonomne vožnje. Partneri u još traže i poligone za takvu vožnju, a u tome će im pomoći i DARS, koji će na nekim dionicama autocesta provoditi projekt tzv. inteligentnog transportnog sustava. To je način povezivanja vozila i cestovne infrastrukture, radi stvaranja uvjeta za "pametne" autoceste. "Cilj je da vozač dobije stvarne podatke s ceste, posebno oko 500 metara od svoje lokacije, i to bez obzira na vremenske uvjete, eventualne prometne nesreće, kolone, radove na cesti. Mi ćemo, s druge strane, isto iz automobila primati takve informacije i prenositi ih drugim vozilima, kako bi ubuduće znala izbjegavati opasne situacije", objašnajva Božidar Volk, šef odjela za cestovne uređaje u DARS-u.
Da Dežela gleda i dalje od svojih granica, pokazuje i potpisano partnerstvo s Austrijom i Mađarskom, radi promicanja, navodi Delo, "testiranja autonomnih vozila u vanjskom okruženju". Ministar infrastrukture Peter Gašperšič podsjeća da u parlamentu na čitanju prijedlog izmjena zakonskih propisa koji bi omogućili takva testiranja na nekim, posebnom označenim cestama. Iz AMZS-a također pozdravljaju smjer kojim je država s privatnim dionicima odlučila ići, pa glavni tajnik Saveza France Kmetič podsjeća da je i to tijelo uključeno u različite modele razvoja i ispitivanja sigurnosti na cestama, primjenom modernih tehnologija, utemeljenih na radarima i senzorima. "AMZS sudjeluje i u međunarodnom projektu Locks, usmjerenom stjecanju iskustava autonomnih sustava vožnje. Naglašava, ipak, da se u istraživanju svakako vodi računa i o odgovornosti i etičkim i pravnim pitanjima vožnje bez utjecaja čovjeka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu