Sljedeće godine počinje gradnja autoceste Niš-Priština

Autor: Poslovni dnevnik , 16. ožujak 2017. u 22:00
Očekuje se da će biti dosta posla za domaće građevinske kompanije/Damir Špehar/PIXSELL

Cestovni pravac povezat će Jadran s Koridorom 10, te s Koridorom 4 koji prolazi kroz Rumunjsku i Bugarsku.

Radovi na izgradnji autoceste Niš-Priština, koja će povezivati ne samo Srbiju i Albaniju, već će biti glavno prometno čvorište Zapadnog Balkana i veza od Turske do Europske unije, prema procjenama trebali bi početi sljedeće godine, a ukupna vrijednost projekta iznosit će oko 800 milijuna eura, izjavio je za Tanjug direktor Sektora za ekonomske odnose s inozemstvom PKS-a Nenad Đurđević.

Autocesta koju je Europska komisija uvrstila na popis prioritetnih infrastrukturnih projekata za regiju Zapadnog Balkana, imala bi vrlo veliki značaj za gospodarstvo regije i korist od njene izgradnje nadmašila bi novac koji treba uložiti, smatra Đurđević. "Ta autocesta imat će veliki značaj, ne samo dio između Beograda i Prištine, koji povezuje Srbiju s Albanijom i lukom Drač, već i svi ostali koridori koji su u planu izgradnje u sklopu Berlinskog procesa", rekao je Đurđević. Autocesta bi povezala Niš i Prištinu, ali bi bila i glavna veza s Koridorom 4, koji prolazi kroz Bugarsku i Rumunjsku, kao i Koridora 10 s Rutom šest (Skoplje-Priština) i Rutom 2b, od Sarajeva, preko Podgorice do Valone.

Autocesta bi bila dio veze Tirane, Prištine, Niša, Sofije i Turske, s jedne strane, i Europske unije s druge. Taj cestovni pravac povezat će Jadran s Koridorom 10 prema istoku, sjeveru i jugu Europe i s Koridorom 4, koji vodi kroz Rumunjsku i Bugarsku. Kada je riječ o Kosovu, Đurđević objašnjava da je to tržište značajan partner jer se tamo godišnje iz Srbije izveze proizvoda vrijednih oko 400-500 milijuna eura.

Od ukupne dužine od 384 kilometra izgrađena su 234 kilometra od Prištine prema Albaniji, a kako dodaje Đurđević nedostaje dionica između Prištine i Niša, zbog čega je magistrala oko Prokuplja značajno opterećena. Procijenjena vrijednost radova, kako kaže Đurđević, iznosi oko 800 milijuna eura za poluprofil autoceste, odnosno za po dvije trake u svakom pravcu, a već je završena studija izvodljivosti i traje priprema projektno-tehničke dokumentacije. Očekuje se da domaće građevinske kompanije u značajnoj mjeri sudjelovati u izgradnji autoceste Niš-Priština. "Pretpostavljam da će se potpuna konstrukcija, tko finansira i koje su mogućnosti, znati na summitu u Trstu", rekao je Đurđević. 

Komentirajte prvi

New Report

Close