Škoda želi preuzeti proizvođača vlakova Talgo iz Španjolske

Autor: Poslovni dnevnik , 16. srpanj 2024. u 22:00
Sve žešće natjecanje zainteresiranih stranih kupaca za Talgo već je podijelilo španjolske vlasti/Shutterstock

Češka kompanija nudi ‘industrijsko spajanje’, ali bez konkretnih brojki.

Španjolski proizvođač vlakova Talgo objavio je u utorak da je od češkog industrijskog konglomerata Škode dobio ponudu o “poslovnom povezivanju”, naznačivši sve žešće natjecanje zainteresiranih stranih kupaca koje je već podijelilo španjolske vlasti, objavio je Reuters.

Strateška kompanija
Škoda u ponudi nudi “povezivanje poslovanja i industrijsko spajanje”, ne navodeći konkretne brojke, navela je španjolska kompanija. Uprava španjolskog proizvođača vlakova zato je od Škode zatražila više pojedinosti kako bi procijenila je li vrijednost njezine ponude veća od one mađarskog Ganz-Mavaga koji im je u ožujku ponudio 619 milijuna eura u gotovini.

U igru žele i Mađari

Mađarski Ganz-Mavag za preuzimanje je u ožujku ponudio 619 milijuna eura u gotovini.

Španjolska vlada na čelu s premijerom s Pedrom Sánchezom, naglasila je pak da će pomno proučiti Škodinu ponudu budući da Talgo smatra strateškim važnom kompanijom za nacionalne interese s obzirom na Talgov pristup osjetljivim informacijama o željezničkoj mreži zemlje i, šire, nacionalnoj sigurnosti.

Španjolski regulator CNMV odobrio je ponudu mađarske tvrtke, a podržali su je i dioničari, kompanije Trilantic i Torreal. Crveno svjetlo signalizirao je pak španjolski ministar prometa Oscar Puente, koji je prema izvješćima španjolskih medija izjavio da će nacionalna vlada učiniti sve što je u njezinoj moći da spriječi Ganz-Mavagovo preuzimanje Talga.

Nova generacija vlakova
Za španjolskog proizvođača vlakova zainteresirana je i švicarska tvrtka Stadler, koja za razliku od češkog industrijskog diva već ima pogone u Španjolskoj.

Švicarski graditelj vlakova već ima podružnicu u Španjolskoj, Stadler Rail Valencia, kao i tvornicu na istoku zemlje i tekuće narudžbe koje je ugovorio državni željeznički operater Renfe, objavio je španjolski El Economista.

No, ni Stadler ni Škoda nemaju stručno znanje za proizvodnju brzih vlakova, a Talgo je upravo javnosti predstavio novu generaciju brzih vlakova Talgo Avril.

Komentirajte prvi

New Report

Close