Škoda nema dvojbi: Nastavit ćemo proizvoditi benzince i dizele sve dok kupci ne kažu suprotno

Autor: Poslovni.hr , 06. ožujak 2024. u 13:27
Foto: Unsplash

Nije u pitanju nekakav bunt, već stav češkog proizvođača zasnovan na onome što kupci i dalje traže.

Iako je budućnost Volkswagen grupe usmjerena na elektromobilnost, slika s tržišta je sasvim drugačija. Iz tog razloga u Škodi nemaju dvojbi, jer će nastaviti da ozbiljno računaju na motore s unutrašnjim sagorijevanjem sve dok kupci ne odluče da žele nešto drugo.

Mnogi će reći, jedno je ono što nalažu propisi, a drugo je ono što kaže glas razuma kupaca s tržišta. Trend kupovine automobila očito je usmjeren ka elektrifikaciji, ali Europa još uvijek nije definitivno spremna za potpuni prelaz na mobilnost bez emisija.

Klaus Zellmer, šef Škode, bio je vrlo otvoren o ovoj temi, jer će Škoda nastaviti da se oslanja na motore s unutrašnjim sagorijevanjem i dalje. Nije u pitanju nekakav bunt, već stav češkog proizvođača zasnovan na onome što kupci i dalje traže, piše Klixba.

“Našim kupcima ćemo ponuditi sve što traže, od dizelskih i benzinskih motora, preko blagih hibrida ili plug-in hibrida, pa sve do električnih vozila. Iz našeg ugla gledanja ovdje se ne radi o nadmetanju za najnoviji motor s unutrašnjim sagorijevanjem, već o stavljanju želja naših kupaca u centar pažnje. Naš položaj, ali naš stav je jednako razuman kao i onaj na koji nas je Škoda navikla”, izjavio je Zellmer za španjolski motor.es.

Ono što diktira Europa nema nikakve veze s onim što diktira tržište

Svi znamo da je Europa predložila iskorjenjivanje automobila sa SUS motorima. U veljači prošle godine Europski parlament je ratificirao obavezu za prelazak na električne automobile i od tada su mnoge kompanije najavile promjenu svoje prodajne strategije. Kompanije poput Opela već su postavile rok trajanja za svoje automobile na fosilna goriva, ali nisu sve kompanije odlučne izvršiti tako radikalnu promjenu ili barem ne tako brzo kako se namjerava učiniti u srcu Starog kontinenta. Držeći se glasa razuma i tržišnog pulsa, Škoda je jedna od njih, ali nije jedina, jer i Mercedes i Toyota dijele isti stav po ovom pitanju.

Nije moguće napraviti iskorak na električni pogon, ili barem ne u zadatom roku ako ta tehnologija ne drži vodu kod većine vozača. Škoda, kao čuvar vrijednosti SUS motora, želi odgovorno održavati klasične motore u životu. Najnoviji Škoda modeli poput, Kodiaqa, Superba ili Octavije facelift to potvrđuju. Škoda je recimo eliminirala Octaviju PHEV zbog niske potražnje.

SUS motori su obrana od Kineza

U Škodi podcrtavaju da je kupac taj koji mora odlučiti koji pogonski sustav najbolje odgovara njegovim potrebama. Jasno je da će mnogi automobili sa SUS motorima biti u opticaju i nakon 2035. godine. Starost voznog parka iz godine u godinu raste i to otvara vrata novim i zanimljivim rješenjima. Zellmer vjeruje da će se rasprava o sintetičkim gorivima vratiti za stol ako Europa zaista želi smanjiti CO2 emisije iz svog transporta.

Čini se da su propisi o 2035. usvojeni bez uzimanja u obzir mnogih važnih pitanja. Nakon promjene u kontinentalnoj politici, pojavljuju se brojne nepoznanice, poput one koliko potencijalnih rivala već sada dolazi u Europu. Kina se pozicionirala kao vodeća svjetska sila u elektromobilnosti i na Stari kontinent gleda kao na ogromnu teritoriju za napad. Mnoge zemlje strahuju za svoju industriju i milijune radnih mjesta koja vise o koncu i odlukama europskih političara.

Komentirajte prvi

New Report

Close