Njemačka autoindustrija suočena je s rizikom nestašice ključnih sirovina za baterije koji koči planirano znatno povećanje proizvodnje električnih vozila, upozorilo je udruženje njemačke industrije BDI.
"Rizik stvaranja uskih grla u opskrbi sirovinama sve je veći jer potražnja raste brže od proizvodnih kapaciteta", prenosi dnevni list Die Welt riječi Matthiasa Wachtera iz BDI-ja.
"Bez dostatne opskrbe primjerice kobaltom, grafitom, litijem ili manganom neće biti ni buduće tehnologije 'made in Germany'", upozorava Wachter. Očekuje se da će potražnja za tim sirovinama poskočiti jer proizvođači automobila žele što prije početi proizvoditi električna vozila i profitirati od nastojanja vlada diljem svijeta da smanje onečišćenje.
Automobilski div Volkswagen priopćio je da će nestašicu sirovina nastojati izbjeći dugoročnim ugovorima o opskrbi u kontekstu planirane 34 milijarde eura ulaganja u električne automobile do 2022. Nestašica sirovina mogla bi se pretvoriti u izvor zarade za tvrtke za recikliranje, poput belgijskog Umicora i američkog Retriev Technologiesa, koje bi izdvajale metale iz starih baterija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu