Singapurski SUTL vjerojatni kupac Marine Portorož

Autor: Poslovni dnevnik , 04. veljača 2018. u 22:00
Prošle je godine započeo novi postupak prodaje Marine Portorož/FOTOLIA

Kompanija SUTL vlasnik je najveće singapurske marine i posluje na tržištu 18 azijskih zemalja, a na natječaj se prijavila s britanskim fondom.

Saga o prodaji Marine Portorož, gdje su privezane jahte slovenskih i stranih vlasnika, mogla bi uskoro završiti, piše portal Siol.net. Prema podacima portala, u UniCredit banci, koja vodi prodaju, sljedećih dana odlučit će s kojim će ponuđačem započeti ekskluzivne pregovore o prodaji marine. Zasad, najbolje stoji singapurska kompanija SUTL, koja posjeduje najveću marinu u Singapuru, a djeluje na 18 tržišta u Aziji.

Na natječaj su se prijavili zajedno s fondom iz Velike Britanije. Očekuje se da će u najužem izboru biti i Darko Klarič, vlasnik marketinške tvrtke Media Publikum i najveće privatne mreže autobusnih operatera u Sloveniji. Njegova tvrtka Adventura Holding, koja je službeno podnijela ponudu, također ima partnera.

Kostićevi problemi u Srbiji
Obvezujuće ponude za Marinu Portorož još su poslali tvrtka P & P u vlasništvu obitelji poduzetnika iz Slovenskog primorja Vladimira Poliča i kompanija MK Group srpskog poduzetnika Miodraga Kostića, ali prema neslužbenim informacijama ponudili su premalo. Još se ne zna hoće li UniCredit odlučiti o pregovaranju s jednim ili više ponuđača, a prema predviđanjima, ugovor o prodaji mogao bi biti potpisan u ožujku.

 

21 milijun

eura cijena je za koju bi mogla biti prodana portoroška marina

Ponude se kreću oko 21 milijun eura, potvrdili su različiti izvori za Siol.net.  Prije nekoliko godina, kada su prvi put prodavali marinu, očekivanja su bila još veća. U cijenu je uključen i dug Marine Portorož od 7,5 milijuna eura. UniCredit je ranije pozvao potencijalne kupce da poboljšaju obvezujuće ponude, a većina je to i uradila, osim Kostića, koji je ostao na prvobitnoj ponudu, zbog problema s bankarskim regulatorom u Srbiji.

Kostić je bio jedini koji je bio voljan preuzeti nekretnine Marine Portorož, između ostalog i okolno zemljište. Ostali su podnijeli ponude za kupnju djelatnosti za koju marina ima važeću općinsku koncesiju. Jasno je i zašto srpskog poduzetnika zanima portoroška marina, budući da je nedavno kupio hotel Kempinski u istom slovenskom turističkom gradiću i udjel od 30,45 posto u lokalnom aerodromu. "Naš cilj je promocija Portoroža kao destinacije najviše kategorije, zato nam je u interesu veći broj letova, kao i to da Marina Portorož radi punim kapacitetom", rekli su iz MK Groupa.

Zahtjev američkog fonda
U UniCreditu nisu htjeli komentirati postupak prodaje Marine Portorož, koja je u vlasništvu Termi Čatež, najznačajnija tvrtka iz vrlo zaduženog poslovnog sustava DZS, na čelu s Bojanom Petanom. DZS je posljednjih godina već nekoliko puta pokušavao prodavati Marinu Portorož, a na zahtjev banaka vjerovnika pokušali su pronaći prikladnijeg strateškog vlasnika, ali je prodaja uvijek pala u vodu. Ovog puta će biti drugačije, jer prodaju marine zahtijeva američki financijski fond York, koji je krajem 2016. godine od slovenske "loše banke" DUTB otkupio potraživanja prema Termama Čatež i DZS-u, tvrdi Siol.net. Prošle je godine započeo novi postupak prodaje Marine Portorož koji sada ulazi u završnu fazu, ali bi se prodaja i dalje mogla zakomplicirati. Izvori portala ukazuju kako još uvijek postoji mnogo nejasnoća u prodaji Marine Portorož.

 

7,5 milijuna

eura dužna je Marina Portorož, što je uključeno u cijenu

Prodaja nije potpuno sigurna
Uspješni ponuđač, s koji bi potpisao ugovor o prodaji, mogao bi zahtijevati više uvjeta prije kraja transakcije.  Prvo, tu je izlučenje imovine s čime se banke moraju složiti, a riječ je o zemljištu na kojem bi se izgradila Termalna rivijera i teniski teren, te zemljište na kojem je staza za gokart. Također, kupac bi mogao tražiti rješavanje sporazuma o koncesiji s Općinom Piranom ili sporazum o tome tko će preuzeti financijski rizik od bilo kakvog nepovoljnog ishoda za marinu.

Konačno, prodaju mora potvrditi američki fond York, koji drži dionice Marine Portorož, a nije isključeno da bi York prethodno mogao prodati svoje potraživanja prema DZS-u i, prema tome, ključeve za vlasništva nad marinom. Sve to bi moglo zaustaviti prodajni proces, objašnjava Siol.net. Početkom prošle godine, u Termama Čatež, kao i DZS-u, pokrenut je proces preventivnog financijskog restrukturiranja, čime je zaustavljen postupak ovrhe. No, u listopadu je sud odbacio odluku o odobravanju procesa restrukturiranja. Ipak, Terme Čatež postigle su dogovor s vjerovnicima. 

Zaustavljeni u razvoju

Posljednja velika investicija 2009. godine
Marina Portorož već dugo je talac činjenice da ima vlasnika u financijskim problemima. Kao i na cijeloj Portoroškoj rivijeri, razvoj marine je zaustavljen u proteklom desetljeću. Posljednja velika investicija provedena je u Portorožu 2009. godine, kada je obnovljen restoran. Od tada, za obnovu i širenje, dodijeljeno je samo nekoliko stotina tisuća eura, što nije dovoljno za privlačenje zahtjevnijih gostiju iz inozemstva. Tijekom proteklih pet godina marini su stalno padali prihodi. Usto, Marina Portorož je u upravnom sporu s Općinom Piranom, koja je zahtijevalo da plati višu naknadu za koncesiju.

Komentirajte prvi

New Report

Close