Poslovna društvena mreža LinkedIn popularno je mjesto za traženje poslova, odnosno regrutiranje novih zaposlenika. Umjesto raspisivanja natječaja za posao, dovoljno je na LinkedInu potražiti osobe koje zadovoljavaju određene uvjete i stupiti s njima u kontakt kako bi pokrenuli komunikaciju o eventualnom zaposlenju.
S obzirom na to da je takav način regrutiranja postao uobičajen, korisnicima ove mreže nije iznenađenje kada ih kontaktiraju predstavnici kompanija, no sigurnosni stručnjaci pozivaju na oprez pri takvoj komunikaciji jer postoji mogućnost da iza profila direktora neke tvrtke ili osobe iz odjela ljudskih resursa stoje prevaranti.
Prema izvještaju na stranici KrebsOnSecurity, LinkedIn ima sve većih problema s brojnim lažnim profilima čije slike generira umjetna inteligencija, a u opisu profila koriste se podaci stvarnih korisnika, piše Zimo. Profili su tako dobro napravljeni da nema razloga pomisliti kako je riječ o prijevari.
Prema istrazi koju je proveo Krebs, brojni takvi lažni profili traže izvršnog direktora za sigurnost u više velikih kompanija s liste Fortune 500 kompanija poput HP-a, ExxonMobilea, Chevrona i drugih. O istom problemu još su prije pola godine govorili u Googleu kada su upozorili na lažne profile na LinkedInu koji ciljaju korisnike koji traže posao kako bi ih prevarili.
Sigurnosni stručnjak Brian Krebs razgovarao je s pokretačima nekoliko grupa na LinkedInu koji su mu potvrdili da imaju problema s velikom navalom lažnih profila. Iako su na to upozorili LinkedIn, dobili su odgovor kako ti profili ne krše njihova pravila korištenja pa ih na početku uopće nisu niti brisali.
akve prevare često završe krađom povjerljivih osobnih podataka i drugih informacija te je, prema nekim informacijama, broj takvih napada na LinkedInu porastao za 232 posto. Također, u nekim slučajevima osobe iza lažnih profila regrutiraju ljude kako bi ih nagovorili na investiranje u neke projekte povezane s kriptovalutama. Oni koji pristanu i ulože novac, na kraju ostanu bez njega.
Naravno, većina profila koje vidite na ovoj poslovnoj mreži je stvarna i iza njih stoje prave osobe, no kao i uvijek kada je u pitanju komunikacija putem interneta s osobama koje ne poznajete, određena doza opreza nije naodmet.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu