Siemens i Deutsche Bahn počeli su razvijati vlakove s gorivim ćelijama i punionicu koji će biti testirani 2024. godine u sklopu plana zamjene dizelskih motora na njemačkoj željeznici.
Prototip će izgraditi Siemens, a temeljit će se na električnom vagonu Mireo Plus opremljenom gorivim ćelijama za pretvaranje vodika i kisika u električnu energiju i baterijom, priopćile su dvije tvrtke. Izvršni direktor tvrtke Siemens Mobility Michael Peter objasnio je da će vlakovi kombinirati mogućnost napajanja iz tri izvora, baterije, gorive ćelije i postojećih nadzemnih vodova.
Njemačko željezničko poduzeće Deutsche Bahn još nije elektrificiralo 40 posto mreže ukupne duljine 33.000 kilometara, na kojoj prometuje 1300 dizelskih lokomotiva.
Dekarbonizacija željezničkog prometa obaveza je utvrđena dugoročnim ciljevima Njemačke i Europske unije. Novi prototip punit će se 15 minuta, s razmakom do sljedećeg punjenja od 600 km i najvećom brzinom od 160 kilometara na sat. Lokomotive će se testirati na linijama između Tübingena, Horba i Pforzheima u saveznoj državi Baden Württemberg.
Glavno su ciljano tržište operatori regionalnih mreža, koji obično imaju između 10 i 50 vlakova, rekao je Peter. „Vidimo tržišni potencijal u Europi od 10.000 do 15.000 vlakova koje treba zamijeniti tijekom sljedećih 10 do 15 godina, od toga 3000 samo u Njemačkoj“, rekao je. Svaki vlak stajat će između 5 i 10 milijuna eura, pa bi ukupni tržišni potencijal iznosio od 50 do 150 milijardi eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu