Koliko je tanka granica između zaigranog marketinga i drskog varanja potrošača, trenutno se raspravlja u slučaju jednog sendviča iz Burger Kinga.
Američki sudac Okružnog suda na Floridi odbio je zahtjev proizvođača brze hrane da odbaci tužbu u kojoj se tvrdi da je varao kupce prikazujući sendvič Whopper većim nego što zapravo jest. Da uvreda bude veća, u engleskom jeziku ‘whopper’ u neformalno znači nešto neuobičajeno veliko pa se može razumjeti da su gladni kupci odlučili pravdu istjerati na sudu.
Kupci su u kolektivnoj tužbi optužili Burger King da slikom prikazuje hamburger sa sastojcima koji se “prelijevaju preko peciva” da se čini da je 35 posto veći i sadrže više nego dvostruko mesa nego što lanac poslužuje, piše Reuters.
Sudac Roy Altman u Miamiju rekao je da se Burger King mora braniti od tvrdnje da ilustracija na pločama s jelovnicima u restoranima “dovodi razumne kupce u zabludu”, što bi predstavljalo kršenje ugovora.
Burger King, podružnica Restaurant Brands Internationala, argumentira da nije dužan prodavati hamburgere koji izgledaju “identično kao na slici”, no sudac uzvratio da je “na porotnicima da nam kažu kako razmišljaju razumni ljudi”.
U odluci je sudac dopustio kupcima da podnose zahtjeve za neopravdano bogaćenje temeljno na nemaru. Odbacio je odštetne zahtjeve temeljene na TV i online oglasima jer se u njima ne spominje obećanje veličine hamburgera ili težine pljeskavice, a da takve nije isporučio.
Burger King rezolutno tvrdi da su “tužitelja lažne”. “Ispečene goveđe pljeskavice prikazane u našim oglasima su iste pljeskavice koje se koriste u milijunima Whopper sendviča koje poslužujemo gostima diljem zemlje”, kažu. McDonald’s i Wendy’s brane se od slične tužbe na saveznom sudu u Brooklynu u New Yorku.
Taco Bell, podružnica Yum Brandsa, tužen je u srpnju na sudu u Brooklynu zbog prodaje Crunchwrapsa i meksičkih pizza koje navodno sadrže upola manje nadjeva nego što se reklamira.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu