Val antikineskog raspoloženja u Indiji nakon pograničnog oružanog incidenta namjerava „zajahati“ južnokorejski Samsung i opet se probiti na vrh tržišta s kojega su ga izgurali kineski proizvođači mobitela, poput Xiaomija. Kako piše Reuters, Samsung je jedini nekineski proizvođač na indijskom tržištu sa iole značajnijim udjelom, a lipanjski incident na indijsko-kineskoj granici u kojem je život izgubilo 20 indijskih vojnika mogao bi mu pružiti poticaj u preuzimanju većeg tržišnog udjela.
Rast se već događa
Naime, nakon pogibije vojnika vlada u New Delhiju pozvala je građane na bojkot kineske robe, a zabranila je i gotovo 60 aplikacija kineskih tehnoloških kompanija. Rast Samsungove prodaje u Indiji već se događa. Sa 16 posto udjela u prvom kvartalu južnokorejski div u drugom je tromjesečju osvojio 26 posto tržišta, prema podacima konzultantske tvrtke Counterpoint. Time se pomaknuo s trećeg na drugo mjesto među tamošnjim telekomunikacijskim igračima. Vodeći je Xiaomi s 29 posto udjela. Prema ocjenama analitičara, Samsung je uspio izbjeći veće probleme u isporuci pametnih telefona tijekom mjera zatvaranja gospodarskih aktivnosti zbog koronavirusa zbog dobre diverzificiranosti dobavnog lanca.
Indija je drugo svjetsko tržište po veličini za pametne telefone, a tamo je Samsung do prije nekoliko godina bio apsolutni vladar. Međutim, unazad tri godine izgubio je dobar dio tržišta jer su indijski kupci kineske mobitele percipirali kao proizvode koji daju bolju vrijednost za novac u odnosu na Samsung i Apple.
Primjerice, najjeftiniji Xiaomijev mobitel može se nabaviti za 7500 rupija (100 dolara) dok najpristupačniji iPhone stoji 31.500 rupija, odnosno 421 dolar. No, Samsung u Indiji zarađuje 7,5 milijardi dolara godišnje čime je ta država druga po važnosti za njegove inozemne prihode, nakon SAD-a, pokazuju podaci Counterpointa. Na rubu New Delhija izgradio je – prema vlastitim navodima – najveću tvornicu mobitela na svijetu. Ta proizvodna moć te sposobnost kompanije da dobar dio komponenti za telefone proizvodi sama omogućile su praktički neometanu isporuku telefona, za razliku od konkurenata iz Kine, Xiaomija i Oppoa.
Fokus na masovno tržište
Kako bi iskoristio zamah na indijskom tržištu, Samsung je od lipnja lansirao sedam novih modela, od čega su tri u cjenovno povoljnom razredu ispod 10.000 rupija, odnosno 134 dolara. „COVID kriza prisilila je ljude da koriste pametne telefone za sve, od online obrazovanja i digitalnih plaćanja do povezivanja s prijateljima i obitelji putem videopoziva.
Zato su ti cjenovno povoljni modeli fokusirani na masovno tržište“, ističe jedan Reutersov izvor iz Samsunga koji je želio ostati anoniman. Stručnjak za brendove Harish Bijoor tvrdi da je Samsung drugi proizvođač po imidžu u Indiji, nakon Applea. „Stoga je pozicioniranje Samsungovih mobitela u rasponu od 6000 do 15.000 rupija vrlo mudro u namjeri osvajanja tržišnog udjela od kineskih proizvođača“, smatra Bijoor.
Međutim, kineska konkurencija ne gleda Samsungove ambicije skrštenih ruku. Kineski proizvođači pritom računaju na imidž mobitela proizvedenih u Indiji kako bi umanjili efekte antikineskog raspoloženja, s kojim se ne suočavaju prvi put.
Tako je Xiaomi sklopio sporazum s indijskim proizvođačem Reliance Industries i Googleom kako bi proizveo jeftin mobitel s Android operativnim sustavom. To bi moglo pomrsiti južnokorejske planove u donjem cjenovnom razredu, smatraju analitičari.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu