Šestu godinu za redom ponavlja se sličan scenarij na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu (WEF).
Svako otvaranje skupa počinje spominjanjem krize, a zatvaranje s optimizmom, ili kako se u nekim medijima navodi- blagim optimizmom. Slično je i s ovogodišnjim istraživanjem konzultantske tvrtke Pricewaterhouse Coopers (PwC), koje je obuhvatilo intervjue sa 1300 izvršnih direktora globalnih kompanija iz 68 zemalja, od kojih je veliki broj sudjelovao i na skupu u Davosu. Naime, od navedenih 1300 ispitanih direktora, samo njih 36 posto je "vrlo uvjereno" u to da će u idućih 12 mjeseci prihodi njihovih kompanija porasti. Usporedbe radi, godinu ranije to je očekivalo 40 posto izvršnih direktora. Također, činjenica da čak 82% ispitanika misli u sljedećih 12 mjeseci mijenjati strategiju komuniciranja prema kupcima, pokazuje da stvari ne funkcioniraju i da se traže novi načini kako postići rast na tržištima koja sama po sebi bilježe niske stope rasta. Agresivnija strategija bila bi dobar izlaz iz krize i napredak u poslovanju onih koji žive na takozvanim "bogatim" tržištima. Naime, ta bogata zapadna tržišta od 2000. godine pa do 2011. godine zabilježile su porast potrošnje od samo 2,1 posto dok su tržišta u razvoju u tom istom razdoblju zabilježila porast od 7,5 posto.
"Sve počinje s potrošačima – bogati i robusni, razumiju ono što žele, kamo idu, ali i što je najvažnije, ono što žele u budućnosti", kaže Douglas D. Tough, predsjednik i glavni izvršni direktor tvrtke International Flavors& Fragrances. Da sve nije tako crno pokazuju dio izvješća PwC-a gdje se po prvi put kao jedno od najperspektivnijih tržišta spominje Indonezija, koja bi u sljedeće tri godine trebala bilježiti godišnji rast BDP-a od 6,2 posto. Tako bi, prema predviđanjima, paritet kupovne moći Indonezije do 2050. godine trebao biti veći od britanskog, njemačkog ili francuskog. Uz Indoneziju, kao nova perspektivna tržišta spominju se i Meksiko te Tajland. Iako je u Davosu rasprava o krizi eurozone bila jedna od najčešće spominjanih tema, petina izvršnih direktora s Bliskog istoka smatra kako im ta kriza može donijeti novu šansu za proširenje poslovanja, dok 80 posto ukupno ispitanih direktora smatra kako bi novi problemi u eurozoni negativno ili izrazito negativno utjecali na njihovo poslovanje. Tako je i s drugim krizama, dok jedne brine opadanje brzine rasta kineskog tržišta, 16 posto direktora s Bliskog istoka i središnje te istočne Europe vjeruje kako im usporeni napredak Kine otvara vrata za nove poslove.
82 posto lidera kompanija u sljedećih 12 mjeseci mijenjat će pristup prema kupcima
7,5 posto rasla je potrošnja u zemljama u razvoju od 2000. do 2011. godine
6,2 posto planirani je godišnji rast BDP-a Indonezije u svakoj od sljedeće tri godine
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu