Kineski izvoz vozila porastao je proteklih godina, poduprt prekomjernim kapacitetom i posustalom domaćom potražnjom na tom najvećem svjetskom automobilskom tržištu, a očekuje se da će iduće godine porasti za 25 posto, na 5,3 milijuna vozila, objavio je China Merchants Bank International.
Izvješće WSJ-a uslijedilo je nakon prošlomjesečnog zahtjeva skupine američkih zakonodavaca Bidenovoj administraciji da podigne carine na vozila proizvedena u Kini i istraži načine kako spriječiti kineske tvrtke da izvoze u SAD iz Meksika.
Kineski automobili trenutno su izloženi nametu od 25 posto, uvedenom za vrijeme administracije bivšeg predsjednika Donalda Trumpa, a kojeg je produžio njegov nasljednik Biden.
Aktualna vlada raspravlja o carinama iz razdoblja Trumpove administracije, nametnutima na kineske proizvode vrijedne približno 300 milijardi dolara, s ciljem da početkom iduće godine završi dugotrajnu analizu tih carina, dodaje WSJ.
Bidenova administracija također razmatra smanjenje carina na neke kineske proizvode za široku potrošnju koje dužnosnici ne smatraju strateški važnima, pored potencijalnog povećanja carina na proizvode u segmentu čiste energije, piše u srijedu američki list.
Strani proizvođači automobila, uključujući američkog proizvođača Teslu, također koriste Kinu kao glavno izvozno središte.
Zakonodavci su ranije bili kazali da američki proizvođači automobila izvoze vozila proizvedena u Kini u SAD, što je znak da su postojeće uvozne carine nedovoljne.
Kina će pomno pratiti razvoj situacije i poduzeti potrebne mjere kako bi zaštitila svoje legitimne interese, rekao je glasnogovornik kineskog ministarstva vanjskih poslova na dnevnom brifingu u četvrtak.
Iz Ureda američkog trgovinskog predstavnika, kao ni iz Vijeća za nacionalnu sigurnost nisu odmah odgovorili na Reutersov zahtjev za komentarom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu