SAD je obećana zemlja za proizvođače konjaka

Autor: Marta Duić , 24. studeni 2015. u 08:54
U lovu na profit najveći igrači napuštaju kinesko tržište

Analitičari prognoziraju daljnji rast na američkom tržištu zbog čega se proizvođači konjaka spremaju na ‘žestoku’ bitku.

Kampanja kineskih vlasti kojom se razmetanje luksuzom proglašava nepoželjnim, ali i činjenica da druga tržišta pokazuju golem prodajni potencijal, natjeralo je najveće proizvođače konjaka da za svoj proizvod potraže novi "dom". Četiri glavna igrača u ovoj branši – LVMH Moet Hennessy,  Remy Cointreau, Pernod Ricard i Beam Suntory svoje su poslovne apetite počeli utaživati na novom "obećanom" tržištu – američkom. A ondje je situacija s uživanjem konjaka pomalo neočekivana.

Naime, iako je uvriježeno mišljenje da u tom piću najviše guštaju starija gospoda, pokazalo se da je konjak postao omiljeno piće dobrostojećih Afroamerikanaca, a u tom smislu Reuters podsjeća na veliki glazbeni hit Busta Rhymesa "Pass the Courvoisier". Ova nesvakidašnja priča vuče korijene iz prošlosti kada su američki vojnici tijekom svjetskih ratova zalazili u jazz klubove gdje su u francuskom konjaku našli zamjenu za whiskey koji im je kod kuće bio piće izbora. 

 

12posto

rasla je lani prodaja konjaka na američkom tržištu

Omiljen Afroamerikancima
Štoviše, neke procjene kažu da se čak dvije trećine prodaje konjaka u Americi odnosi na kupce afroameričkog porijekla. No, sudeći po novim trendovima, "klub" ljubitelja ovih francuskih kapljica, ubrzano se širi. Proizvođači konjaka prošle su godinu na području Sjedinjenih Američkih Država prodali 4,1 milijuna 9-litrenih sanduka ovoga pića, što je gotovo 12 posto više nego godinu prije kada je taj rast iznosio tek mršavih 3,7 posto, pokazuju službeni podaci. Analitičari koji prate tržište alkoholnih pića tvrde da je riječ o najbrže rastućem segmentu u branši te najavljuju još veći rast u godini koja će uskoro završiti. A takve prognoze pokazale su se kao savršen magnet za najveće proizvođače francuskog konjaka koji su nakon pada prodaje na kineskom tržištu krenuli u potragu za novim "mekama". To i sami priznaju. 

Bespoštedna utrka
"Svjedoci smo velike konkurencije na tržištu Sjedinjenih Američkih Država, kampanje se zaoštravaju i u marketing se ulažu iznosi o kojima dosad nismo mogli razmišljati", rekao je Reutersu Jean-Baptiste Rivail, direktor razvoja Hennessya na američkom tržištu koji se ne libi priznati da je rast prodaje konjaka u toj zemlji privukao brojne rivale, te da tržišna igra postaje žestoka. 

Prioritet br. 1
Da je tako potvrđuje i primjer Hennessyeva konkurenta Martella, brenda čiji menadžeri najavljuju ambiciozne planove da za puna dva posto povećaju svoj udjel na atraktivnom američkom tržištu.  "Za nas je to prioritet broj jedan", poručio je Martellov  promotor za međunarodna tržišta Christophe Piekowski. 

Komentirajte prvi

New Report

Close