S otvaranjem Kine nakon pandemijskih ograničenja zračni promet se oporavlja, a avioprijevoznici su u užurbanoj potrazi za radnicima. Za razliku od zapadnih zemalja u kojima je kabinsko osoblje relativno slabo plaćeno, kineske aviokompanije traže fakultetske diplome i nude dobro plaćene poslove pa se suočavaju s poplavom molbi.
Na jedno radno mjesto stigne i 20 puta više prijava, piše Reuters. Da biste postali stjuard(esa) u Kini obično je potrebna diploma prvostupnika i, po mogućnosti, položen zahtjevan državni ispit iz engleskog jezika, piše Reuters.
Sumorno tržište rada
Tijekom pandemije broj stjuardesa u Kini je pao za oko 11 tisuća, oko 11 posto u odnosu na brojku prije pandemije uglavnom zbog odljeva zaposlenika, a ne otpuštanja kao na Zapadu, podaci su Uprave za civilno zrakoplovstvo Kine (CAAC).
Sa snažnim oporavkom domaćih putovanja i nešto sporijim oporavkom međunarodnih, niz avioprijevoznika u fazi je zapošljavanja, poput Xiamen Airlinesa, China Southern Airlinesa i Spring Airlinesa.
S obzirom na ogroman broj kandidata kompanije mogu birati u vrijeme kada rekordnih 11,6 milijuna diplomiranih studenata ulazi na prilično sumorno tržište rada. Slabi gospodarski izgledi usporili su izvoznu potražnju, a lepeza sektora, od tehnologije, nekretnina i obrazovanja otpušta radnike.
Reuters prenosi da je na adresu Hainan Airlinesa, koji ove godine planira zaposliti više od tisuću stjuardesa, stiglo više od 20 tisuća prijava. Sajam poslova u Jinanu u veljači privukao je 900 kandidata, a kompanija je zaposlila tek 60 ljudi (oko 6 posto).
China Southern, koji ove godine planira zaposliti oko tri tisuće članova kabinskog osoblja, ističe da je do kraja prosinca već imao sedam puta više kandidata od slobodnih radnih mjesta.
Prije Covida 19, oko 10 posto prijava za kabinsko osoblje obično je bilo uspješno, kažu poznavatelji industrije. “Oduvijek je postojao velik broj mladih djevojaka i mladića koji su željeli raditi ovaj posao, jer prihodi nisu loši, obično između 10 tisuća (1454 dolara) i 20 tisuća juana mjesečno, i zabavno je jer vam omogućuje da letite oko svijeta”, rekao je Reutersu neovisni stručnjak za kinesku zrakoplovnu industriju Li Hanming. U 2021. tek 6,1 posto diplomanata zarađivalo je mjesečno više od 10 tisuća juana, prema Institutu za obrazovno savjetovanje i istraživanje MyCOS.
Obuka na tlu
Unatoč rekordnom broju kandidatura, aviokompanijama nije lako odmah zaposliti novo osoblje zbog potrebnih jednogodišnjih tečajeva obuke na zemlji što bi moglo otežati napore da brzo povećaju kapacitete i održe visoke cijene zrakoplovnih karata, dodaje Li. “Prijevoznici imaju prilično dobre prognoze za 2024. pa sada moraju zaposliti članove posade, inače će sljedeće godine neće imati tko letjeti”, kaže.
Kapacitet na domaćim letovima nadmašio je sredinom 2019. razinu prije pandemije, no međunarodni letovi oporavili su se na samo 30 posto, podaci su iz aplikacije za praćenje letova Flight Master.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu