Najveći europski niskotarifni zrakoplovni prijevoznik Ryanair, po prijedlogu izvršnog direktora kompanije Michaela O'Learya, ima novu poslovnu strategiju. Promjene koje O'Leary predlaže uključuju i promjenu obrasca ponašanja prema putnicima, pa Ryanairovi putnici u budućnosti mogu očekivati više ljubaznosti.
Ukidanje ograničenja
S ciljem privlačenja sve većeg broja putnika o čemu ovisi uspjeh svake zrakoplovne kompanije, osoblje je dobilo naputak da bi trebali biti što ljubazniji odnosno izbjegavati sukobe, a set promjena uključuje i ukidanje ograničenja s ručne prtljage te redizajn nezgrapne internetske stranice. Između ostalog, kompanija odustaje od zaštitnog znaka trubljenja svaki put kad let stigne na vrijeme jer se se putnici izjasnili da im je takvo što vrlo iritantno.
"Da sam znao da će više ljubaznosti prema klijentima utjecati na naše poslovanje, učinio bih to prije nekoliko godina", komentirao je O'Leary. Osim ljubaznošću do većeg broja putnika Ryanair planira doći i novim odredištima pri čemu najviše ciljaju Njemačku. Pokrenuli su letove između Kölna i Berlina te ove zime na njemačko tržišt dodali 50 posto više mjesta. Za razliku od trenutnih pet posto prisutnosti u Nemačkoj, Ryanair kroz pet godina planira dosegnuti 15 i 20 posto tržišnog udjela u ovom najvećem europskom gospodarstvu.
Sporno zapošljavanje
Jedan od mogućih razloga je i što je Ryanairova praksa zapošljavanja pilota i posade po modelu ugovora bila razlogom povlačanja iz nekih europskih zemalja i gubitkom dijela tržišta. Optužen za zaobilažanje lokalnih zakonskih radnih normi, Ryanair je nakon optužbi gradonačelnika Kopenhagena prošle godine povukao svoju bazu iz Danske iako i dalje omogućavaju letove prema toj zemlji. Kompanijina se obrana temeljila na tvrdnji da su njihovi ugovori u skladu s propisima o radu Europske unije i drugih relevantnih institucija.
Michael O'Leary tvrdi da se njihovi piloti zapravo i ne žele sindikalno organizirati te da su njihova radnička prava, iako lete pod ugovorima zagarantirana. Ryanair i O'Leary su popularizirali koncept niskotarifnih letova, ali je kompanija zbog osebujnosti izvršnog direktora 2013. počela gubiti putnike što je izazvalo glavobolju i kod investitora. Među neslavnim O'Learyevim potezima je i odluka da se putnike koji na aerodrom dođu bez karte kazni sa 70 eura jer su "glupi". Pamti se i prijedlog da se na letovima nude i "stajaća" mjesta te da se korištenje toaleta za vrijeme leta naplaćuje jednu funtu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu