Ruska autoindustrija pred krahom zbog slabe rublje

Autor: Poslovni.hr , 19. kolovoz 2015. u 09:15
Uvoz dijelova za proizvodnju trenutno je dvostruko skuplji nego prije tri godine, Foto: Reuters

Proizvođači suočeni s prepolovljenom domaćom prodajom.

Oštar pad rublje mogao bi rusku autoindustriju dovesti do kolapsa. Zbog oslanjanja na inozemne proizvođače automobilskih dijelova, a uslijed razlike u valutnim tečajevima, proizvođači su prisiljeni na podizanje cijena automobila kako bi nadoknadili troškove. Takvo što, u konačnici, ruske proizvođače čini nekonkurentnima na inozemnom tržištu.

Zemlja koja bilježi ekonomski pad od 4,6 posto u drugom tromjesečju može očekivati daljnje slabljenje nacionalne valute. “Ukoliko rubalj nastavi padati, tržište bi moglo pasti i do 30 posto”, upozorio je VTB-ov analitičar Vladimir Bespalov, prenosi Reuters.

 

18 posto

prosječno je porasla cijena automobila u Rusiji.

Nakon što se gotovo desetljeće bilježio rast prodaje veći od 10 posto, ruska se autoindustrija sada smatra novom žrtvom ekonomske krize za koju su zaslužni pad cijena nafte i teret zapadnih sankcija kao odgovora na ulogu Moskve u ukrajinskoj krizi. Prodaja automobila na ruskom tržištu prepolovljena je u odnosu na vrhunac između 2012. i 2013. kada je Rusija zauzela mjesto ispred Njemačke kao najvećeg europskog tržišta. Jedan od razloga su rezanje plaća i broja zaposlenih te rast cijena hrane za više od petine, što je oslabilo kupovnu moć. Istovremeno, ruski je izvoz automobila pao za 27 posto na 49.000 vozila u prvih šest mjeseci ove godine, pokazali su carinski podaci. Tečaj prema dolaru trenutno je na 65 rubalja, dok je prije tri godine bio na 30 rubalja. Time je uvoz dijelova dvostruko skuplji. Proizvođači poput Volkswagena i Forda više od polovice dijelova koje koriste za izradu automobila uvoze iz inozemstva. Tržišni lider Avtovaz, proizvođač Lade, petinu dijelova uvozi od inozemnih dobavljača.

Kia Motors, proizvođač jednog od najpopularnijih modela, podigla je cijene za 15 posto u prvom polugodištu. U istom su razdoblju prosječne cijene automobila porasle za 18 posto. Julija Dičenkova, direktorica Mazdina zastupnika za rusko tržište, kaže kako su ruski proizvođači “dosegli točku u kojoj je daljnja revizija cjenika neizbježna”.

Komentari (4)
Pogledajte sve

>Sve to proizvedu za desetinu cijene u odnosu na Amerikance
Joj samo da znas koliko je to nekim ispalo skupo … cijele svoje zivote su ugradili za nista!

Ako toliko ovisi o stranim dijelovima onda se baš i ne radi o potpuno ruskoj industriji…ovo je dobra vijest ukupno gledajući za rusku ekonomiju jer sada imaju prilike za samostalni razvoj…Rusi su uvijek bili obrazovan narod ali nikada nisu imali stabilno političko okruženje kako bi znanje i resurse pretvorili u vrhunsku ekonomiju..No i to se mijenja…dovoljno je usporediti proizvode iz vojne industrije (Sukhoi,Iskander,MIG 31-lovac presretač koji razvija do 3 maha a koji je istovremeno i radarska stanica,prvi lovac koji je imao svojstva umjetne inteligencije,Korneti,Pantziri itd).Sve to proizvedu za desetinu cijene u odnosu na Amerikance..

Koja Ruska autoindustrija?

Pa sve su pokupovali Europljani.

Problem je pad prodaje za 38 % na ruskom tržištu, a onda pad rublje.

Prije bi naslov trebao glasiti krah Europske autoindustrije na ruskom tržištu.

New Report

Close