Ruski sud zamrznuo je svu Volkswagenovu imovinu u Rusiji, otkrivaju sudski dokumenti u koje je Reuters imao uvid. Njemačka automobilska grupacija jedan je u nizu proizvođača automobila koja je obustavila rad u Rusiji nakon zapadnih sankcija Moskvi zbog invazije na Ukrajinu.
Ruski proizvođač GAZ, koji je ugovorio proizvodnju Volkswagenovih vozila u tvornici u Nižnjem Novgorodu, tužio je Volkswagen zbog kršenja ugovora nakon što je njemački proizvođač prošlog kolovoza raskinuo sporazum. GAZ je svoje gubitke procijenio na gotovo 16 milijardi rubalja, odnosno 207,79 milijuna dolara.
Traže kupca
Volkswagen u zadnjih godinu dana pokušavao pronaći kupca za svoju ključnu rusku tvornicu u Kalugi, južno od Moskve. Pogon, s čijih proizvodnih traka godišnje može sići 225 tisuća vozila, zatvorena je od ožujka prošle godine, svega nekoliko dana nakon početka sukoba u Ukrajini.
Prema pisanju europskih medija, češki proizvođač automobila Škoda Auto, dio Volkswagen grupacije, u završnoj je fazi odlaska iz Rusije. Škodini gubici povezani s ratom u Ukrajini procjenjuju se na gotovo 700 milijuna eura, službena je brojka koju je objavila kompanija.
Upravo je taj dio Volkswagenovog poslovanja pretrpio financijski teške posljedice poremećaja zbog rata, kao i zapadnih sankcija nametnutih Rusiji. Prošlog tjedna Škoda je objavila lanjski pad neto dobiti za 11,7 posto na 489 milijuna eura, dijelom povezan sa snažnim rastom troškova sirovina i materijala te uskim grlima u globalnom opskrbnom lancu.
Samo na tržištu Rusije, drugom najvećem prije rata, isporuke su potonule s 90.400 automobila u 2021. godini na tek 18.300 lanjskih vozila. “Razgovori (o prodaji) su u završnoj fazi, ali ne mogu vam dati detalje dok se sve strane ne dogovore”, rekao je izvršni direktor Klaus Zellmer napominjući da Škoda namjerava zamijeniti izgubljenu rusku proizvodnju u drugim tvornicama diljem svijeta. Izvršni direktor marke Volkswagen Thomas Schaefer slično je rekao prošlog tjedna.
Ova bi godina trebala donijeti bolje rezultate, barem nadmašiti 2022. Član Uprave za prodaju Martin Jahn, rekao je da bi i proizvodnja i prodaja trebale premašiti prošlu godinu u kojoj su globalne isporuke pale na 731.300 automobila.
Tome bi dijelom trebao pridonijeti Škodin skori ulazak na vijetnamsko tržište u drugom kvartalu ove godine. Preliminarne procjene s kojima kalkuliraju u Škodi, koja preuzima strateško upravljanje Volkswagenovim širenjem u jugoistočnoj Aziji, targetiraju oko 30 tisuća prodanih automobila godišnje vijetnamskim kupcima.
Gase 3000 radnih mjesta
Na domaćem frontu problemi automobilske industrije prvenstveno su u regulatornoj sferi. Škoda je upozorila da će biti prisiljena ukinuti oko 3000 radnih mjesta i prestati s proizvodnjom nekih modela ako se nova norma emisija ‘Euro 7’ usvoji u predloženom obliku.
Predloženi paket, o kojem će članice EU-a i zakonodavci započeti pregovore ove godine, postrožio bi ograničenja emisija štetnih plinova iz automobila, uključujući dušikove okside.
EU smatra da će dobrobiti za zdravlje nadmašiti troškove, ali proizvođači upozoravaju da će to nametnuti neopravdano skupe troškove razvoja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu