Iako je prošlotjedni sastanak ruskog predsjednika Vladimira Putina i generalnog tajnika kineske Komunističke partije Ši Đinpinga rezultirao povijesnim plinskim sporazumom vrijednim 400 milijardi dolara, sklopljeno je i mnoštvo drugih, ništa manje zanimljivih sporazuma o suradnji. Jedan od najzvučnijih projekata svakako je zajednička poizvodnja dugolinijskog putničkog zrakoplova koji bi trebao pomrsiti račune američkom Boeingu i europskom Airbusu.
Kaučuk za Kinu
Kako piše Ruski vjesnik pozivajući se na informacije od sudionika pregovora, u ovaj projekt investiralo bi se 10 milijardi dolara. Predviđeno je da se projekt razvija u okviru zajedničke kompanije, a prvi preliminirani podaci trebali bi biti predstavljeni u ruskom i kineskom ministarstvu gospodarstva tijekom ljeta. Inače, ovo nije prvi puta da Rusija surađuje s inozemnim partnerom u razvoju i proizvodnji putničkog aviona. Podsjetimo, s talijanskom Finmeccanicom razvijen je Suhoj Superjet 100.Nadalje, potpisani sporazumi predviđaju zajednička ulaganja, kako u Rusiji tako i u Kini. U europskom dijelu Rusije, preciznije Tulskoj oblasti, kineski proizvođač automobila Great Wall Motors 2017. otvorit će tvornicu terenskih automobila Haval.
Investicija je to od 522 milijuna dolara, a godišnji kapacitet procjenjuje se na 150.000 automobila. U novoj tvornici posao će dobiti 2500 Rusa.Za rusko ulaganje u Kini predviđa se gradnja tvornice kaučuka kapaciteta 50.000 tona godišnje. Petrokemijsko postrojenje gradit će se u Šangaju, a investitor će biti zajednička kompanija kineskog naftnog diva Sinopeca te ruskog Sibura. Sinopec bi u toj kompaniji bio većinski udjelničar sa 75 posto udjela, a Siburu će pripasti 25 posto. Ovo nije prva suradnja tih kompanija. Lani je u sibirskom gradu Krasnojarsku otvoreno postrojenje u kojem Sinopec ima 25%udjela, a tamo se proizvodi kaučuku za izvoz na kinesko tržište.
Građenje mostova
Osim industrijske suradnje, predviđeni su i zajednički građevinski projekti. Tako već za nekoliko mjeseci započinje gradnja prvog mosta koji će spajati Kinu i Rusiju. Građevina će premošćivati rijeku Amur na ruskom Dalekom istoku. Prema ruskim procjenama, preko mosta će godišnje prelaziti 21 milijun tona tereta, a put do Kine biti će skraćen za čak 700 kilometara. O veličini i važnosti mosta dovoljno govori podatak da će se njime moći prevesti dvije trećine danas prevezenog tereta između te dvije države. Naime, u 2012. robni promet između Kine i Rusije iznosio je 30,5 milijuna tona.
Pokapanje dolara
Uzlet rublje i juana
Iako pomalo u sjeni, jedan dogovor Kine i Rusije mogao bi donijeti nove odnose snaga u međunarodnim ekonomskim odnosima. Naime, Kina je ponudila Rusiji pomoć u njezinim nastojanjima da smanji ovisnost o dolaru. Tako bi se transakcije između Kine i Rusije ubuduće obračunavale i isplaćivale u nacionalnim valutama. Kineski bankari već daju ruskim kompanijama kredite obračunate u rubljima, što smanjuje ovisnost o tečaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu