Rusi ipak kupuju smederevsku željezaru?

Autor: Ante Pavić , 03. kolovoz 2014. u 21:59
Žarko Bašić/PIXSELL

Crveni oktobar i prije je istican kao jedan od najozbiljnijih kandidata tza preuzimanje posrnule željezare.

Ruska tvornica Crveni oktobar najizgledniji je kupac Željezare Smederevo, pišu srpski mediji. Riječ je o tvornici u vlasništvu korporacije Uralvagonzavod, koja je i ranije važila za jednog od najozbiljnijih kandidata za preuzimanje posrnule sprske čeličane, piše B92. Crveni oktobar nije jedini zainteresiran za smederevsku željezaru, ali je u ovom trenutku najbliži potpisivanju posla. Kompanija Volgogradska čeličana Crveni oktobar jedan je od najvećih ruskih proizvođača čelika za autoindustriju i avioindustriju, kao i kemijska, energetska i naftna postrojenja u Rusiji. Osnovana je prije 116 godina i drži 30 posto ruskog tržišta čelika i u 30 zemalja izvozi 900 vrsta i marki čelika.

Otkako je američki US Steel vratio smederevsku željezaru Srbiji po simboličnoj cijeni od jednog dolara početkom 2012., ta tvrtka kontinuirano gubi novac pa se predsjednik srpske vlade Aleksandar Vučić nedavno požalio da kompanija državi godišnje čini gubitak od čak 102 milijuna eura. Mediji otad špekuliraju imenima kupaca, pa se tako kao najozbiljniji spominjao ukrajinski kralj čelika Rinat Ahmetov. Štoviše, beogradski Blic prije samo osam dana objavio je kako je najizgledniji kupac za željezaru američki Esmark Steel Group, treći proizvođač čeličnih ploča u SAD-u te da je vlada najsklonija prodati je tom kupcu. Samo dvadeset dana ranije špekuliralo se kako je ruska United Group kupac kojemu će Vlada prodati Željezaru.

Svojedobno se kao jedno od spasonosnih rješenja predlagala i suradnja s Fiatom, koji bi otkupljivao čelične limove za proizvodnju automobila. U Smederevu se, međutim, ne proizvodi čelik kakav je potreban autoindustriji, pa bi se prethodno moralo investirati u liniju za galvanizaciju čelika. Ipak, tadašnji ministar financija Mlađan Dinkić prošle godine je tvrdio da je Fiat zainteresiran za otkup čelika za čak 500.000 automobila godišnje. Dosad se, međutim, u tom poslu nije odmaklo dalje od ideje, piše B92. “Željezara ne postoji, ona samo pravi minus. Mi Boga molimo da nekome platimo ako treba, koliko hoćete, i godišnji i dvogodišnji gubitak, samo da to jednom preuzme i da u budućnosti to više nemamo kao gubitak“, rekao je Vučić za  nedavnog sastanka s gospodarstvenicima.

Komentirajte prvi

New Report

Close