Rubne države EU lude za novim autima

Autor: Tomislav Pili , 17. veljača 2015. u 22:00
Japanski proizvođači, poput Nissana, najviše su profitirali/REUTERS

Prošlog mjeseca u Europi registrirano preko milijun novih automobila, a Hrvatska sa skokom od 18,1 posto drži 6. mjesto u EU.

Prodaja automobila u Europi u siječnju je ubrzala na 6,2 posto, a najviše su profitirali japanski proizvođači te francuski Renault i njemački Daimler.

Podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA) za prošli mjesec pokazuju da je na starom kontinentu (Europska unija zajedno sa Švicarskom, Norveškom i Islandom) registrirano 1,03 milijuna novih automobila. Siječanjski podaci izgledaju odlično ako se usporede s prosincem kada je zabilježen također solidan rezultat od 4,9 posto rasta prodaje, ali i u usporedbi s 5,4 posto rasta u cijeloj prošloj godini. Podsjetimo, lani je po prvi puta zabilježen rast prodaje automobila nakon šest dugih godina. "Europska prodaja automobila u siječnju izgleda vrlo snažno", komentirao je za Bloomberg George Galliers, analitičar londonske agencije ISI Evercore. "I dalje smatram da će broj novoregistriranih automobila vjerojatno ove godine pozitivno iznenaditi", dodao je Galliers.

 

Galliers

Broj novih automobila u Europi ove će godine pozitivno iznenaditi

Gledano po članicama Europske unije, najviše je na godišnjoj razini rasla prodaja u državama koje su se do prije četiri godine koprcale u glibu dužničke krize, a pri vrhu je i Hrvatska. Skok od gotovo 31 posto bilježi Irska, a slijede je Portugal s 28 posto te Španjolska sa 27,5 posto. Nakon njih dolaze dvije baltičke države, Litva (+21 posto) i Letonija (+19 posto) te Hrvatska na 6. mjestu s 2127 prodanih automobila i skokom od 18,1 posto. K tome, svih pet najznačajnijih tržišta zabilježilo je povećanje prodaje. Uz već spomenutu Španjolsku, Italija je ubilježila rast od 11 posto, Velika Britanija 6,7 posto, Francuska 6,2 posto, a najsporijih 2,6 posto rasta bilježi se u gospodarskom motoru EU-a, Njemačkoj.

U devet članica EU-a ACEA-ino izvješće pokazuje pad prodaje na godišnjoj razini, najviše u Finskoj od 19 posto. Svoj obol ukupnom rastu prodaje dali su popusti na brojne modele, koji su se u prosjeku kretale oko 20 posto. Ako se promotre podaci o proizvođačima, od europske euforije za novim limenim ljubimcima najviše su profitirala dva japanska proizvođača, Mitsubishi i Nissan. Mitsubishi je doslovno udvostručio prodaju na godišnjoj razini, a Nissan je prodao 36 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.

Od europskih proizvođača, s lijepim rastom od 15 posto može se pohvaliti Daimler, ponajviše zbog 36-postotnog rasta Smarta. Istovjetni skok poput Daimlera ima i švedski Volvo. Francuski Renault ubilježio je točno 10 posto rasta, a BMW gotovo devet posto. Da mnogi u Europi smatraju da je slabašan europski ekonomski rast tek priča analitičara, pokazuje i podatak o snažnoj prodaji najskupljih brendova. Tako je Porsche rastao gotovo 45 posto, najviše u Volkswagen grupi, dok je Lexus uvećao prodaju za 46 posto. No, te brojke izgledaju minorno u usporedbi s prodajom Jeepa koja je lansirana za preko 183 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close