Retro tenisice vratile su ih u život, ulagači ipak na oprezu

Autor: Poslovni dnevnik , 06. svibanj 2024. u 11:00
Prodaja Samba tenisica ove godine će vjerojatno dosegnuti vrhunac, tvrde analitičari/Reuters

Adidas je prošle godine prvi put u 30 godina ostvario gubitak nakon razlaza s američkim reperom.

Njemački div sportske odjeće pojačao je lani proizvodnju svojih retro tenisica, inspiriranih obućom nogometnih navijača 1970-ih i 80-ih, točnije Sambu, Gazelle i Spezial.

Prodaja je nakon toga skočila s nekoliko stotina tisuća pari mjesečno početkom prošle godine na milijune pari mjesečno, prema riječima izvršnog direktora Bjorna Guldena, a Adidas sada želi dodatno povećati svoju popularnost, piše Reuters.

Tvrtka je, naime, priopćila da je prodaja tih tenisica pomogla potaknuti snažne rezultate u prvom tromjesečju, iako nisu objavili detaljne brojke, prenosi Reuters.

Ulagači i analitičari pomno prate rezultate Adidasa, procjenjujući oslanja li se pretjerano na tu vrstu tenisica jer iznenadni završetak vrlo profitabilnog posla s Kanye Westom i brendom Yeezy Boost još im je u svježem sjećanju. Adidas je prošle godine prvi put u 30 godina ostvario gubitak nakon razlaza s američkim reperom.

Adidas Samba, potom, osvojila je nagradu Footwear News za 2023. odnosno naslov “Tenisice godine”, što je prva pobjeda Adidasa od Yeezy Boosta 350 u 2015.

Aneesha Sherman, analitičarka Bernsteina, procjenjuje da će retro tenisice ove godine prikupiti 1,5 milijardi eura, odnosno oko sedam posto Adidasovih ukupnih prihoda i biti blizu 1,7 milijardi eura koliko je Yeezy donosio na svom vrhuncu.

Ona predviđa da će prodaja samba tenisica ove godine vjerojatno dosegnuti vrhunac u svim regijama. “Jasno je da ovaj trend neće trajati zauvijek”, smatra Thomas Joekel, upravitelj portfelja u Union Investmentu, koji drži dionice Adidasa. “Na kraju dana, kupac odlučuje, a tvrtke poput Nikea ili Adidasa moraju biti agilne kako bi preskočile te trendove.”      

Komentirajte prvi

New Report

Close