Booking Holdings objavio je rekordan broj rezervacija u prošlom tromjesečju, na početku ljeta za koje predviđaju da bi moglo biti najuspješnije dosad. Online turistička tvrtka u čijem su sastavu Booking.com, Priceline, Kayak, Agonda, OpenTable i druge, u prošlom je tromjesečju izvršila rezervacije u vrijednosti od 39,7 milijardi dolara, što je povećanje od 15 posto u odnosu na prethodnu godinu, rekao je izvršni direktor Glenn Fogel.
Otkrio je da je porast rezervacija premašio i njihova očekivanja, a pozitivan trend nastavljen je i u srpnju, s 20 posto više rezervacija nego u godini ranije.
Dionica rasla 40 posto
Rekordni brojevi u drugom kvartalu rezultirali su operativnom dobiti od oko 1,8 milijardi dolara, što je povećanje od 64 posto u odnosu na prethodnu godinu i oko 35 posto više od očekivanog. Ukupni prihodi u prošlom kvartalu iznosili su 5,5 milijardi dolara, što je povećanje od 27 posto. Dionice su im ove godine porasle za gotovo 40 posto. Fokus kompanije ulaganje je u AI tehnologiju koja će im pomoći da unaprijede sustav povezanog putovanja, odnosno usluge koja putnicima omogućuje da preko platformi Bookinga rezerviraju sve etape putovanja, od leta do hotela i transfera. Očekivanja analitičara nadmašio je i Airbnb po pitanju prihoda, koji je u drugom kvartalu iznosio 2,5 milijardi dolara, ili 18 posto više u odnosu na prethodnu godinu, uz operativnu dobit od 831 milijun dolara, što je povećanje od 15 posto. Kompanija koja većinu prihoda ostvaruje izvan SAD-a, otkrila je da su globalne rezervacije porasle 16 posto u drugom tromjesečju na godišnjoj razini i da se sve više gostiju vraća u gradove, a broj rezerviranih noćenja u gradu povećao se za 13 posto u odnosu na lani. “Prilagođena EBITDA marža iznosila je 33 posto u usporedbi s EBITDA maržom u drugom tromjesečju 2022. od 34 posto. Slobodni novčani tok u drugom kvartalu iznosio je 900 milijuna dolara, 13 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Povećanje novčanog toka potaknuto je rastom prihoda i rezervacija, kao i povećanjem neto marže”, stoji u priopćenju Airbnb-a.
Oporavak Europe
Tijekom drugog tromjesečja primijetili su veći rast noćenja i doživljaja u odnosu na prošlu godinu, za 10 posto u travnju te za 15 posto u lipnju.
“Osobito nas je ohrabrio porast noćenja u Sjevernoj Americi i oporavak u Europi u lipnju. U kvartalu smo tako vidjeli aktivan rast rezervacija u svakoj regiji, kao i porast broja osoba koje prvi put rezerviraju, u usporedbi s prošlom godinom. Otkako smo pokrenuli Airbnb, imali smo više od 1,5 milijardi dolazaka gostiju”, kažu. Najbrže im rastu tržišta Brazila i Njemačke, Brazil je zabilježio rast noćenja preko Airbnb-a od 110 posto u drugom tromjesečju u odnosu na isto razdoblje 2019. U Njemačkoj, sada jednom od najvećih Airbnbovih tržišta, ta je brojka porasla za 63 posto. Airbnb u trećem kvartalu očekuje rast prihoda od 14 do18 posto u odnosu na lani, uz blagi rast dobiti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu