Vlada naftom bogate Norveške pod sve je većim pritiskom da ukine povlastice i porezne olakšice na kupnju električnih vozila.
"To je postao ozbiljan problem", požalio se AFP-u Erik Haugstad, vozač autobusa na području Osla koji tvrdi kako električna vozila sve više zatrpavaju prometne trake rezervirane za javni prijevoz, a po kojima se smiju voziti i auti na struju. Električni automobili također ne moraju plaćati cestarine niti naknade za parkiranje na javnim parkiralištima, gdje ujedno mogu besplatno napuniti spremnik strujom. No najveća prednost koju uživaju vlasnici norveških električnih vozila je ta što su se na njih ne plaća astronomski visok porez na promet, niti porez na dodanu vrijednost. Rezultat je to nastojanja norveških vlasti da smanje emisije stakleničkih plinova koje uzrokuje promet, a koje čine ukupno 10 posto svih emisija stakleničkih plinova u toj zemlji.
Poticajne mjere su bile toliko uspješne da sada norveškim prometnicama vozi 32.000 električnih automobila, što je uvjerljivo najviše po stanovniku u svijetu, s obzirom na to da Norveška ima 5,1 milijuna stanovnika. "Kao vozač autobusa želim što prije prevesti putnike pa bih volio da se električne automobile ukloni s prometnih traka rezerviranih za javni prijevoz", ističe Haugstad. "Kažnjenja i zastoji koji nastaju zbog njih imaju i svoju cijenu, jer je mnogo veći gubitak zbog vrijeme koje izgube putnici u javnom prijevozu od dobitka kojiostvaruje nekolicina u električnim vozilima" Koliko je to zapravo ozbiljan problem pokazuje i brojka da tijekom prometnih špica čak 85% prometa na trkama rezerviranim za javni prijevoz čine električna vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Da barem mi imamo takav problem.
Uključite se u raspravu