Indeks povjerenja japanskih potrošača dosegnuo je u veljači najvišu razinu od sredine 2007., uz pojačana očekivanja o rastu cijena koja signaliziraju postupno širenje baze gospodarskog oporavka.
Indeks raspoloženja kućanstava s dva ili više članova, koji uključuje očekivanja u vezi s primanjima i radnim mjestima, porastao je u veljači na 44,3 boda, sa 43,3 boda koliko je iznosio u siječnju. Vrijednosti niže od 50 bodova ukazuju na pesimizam potrošača. Istraživanje je također pokazalo da 69,5 posto ispitanika misli da će cijene porasti tijekom idućih 12 mjeseci, što je najviši postotak od listopada 2011. U siječnju takvo je mišljenje iznijelo 65,3 posto ispitanika.
Premijer Shinzo Abe zalaže se za agresivno ublažavanje monetarne politike radi jačanja gospodarstva i suzbijanja štetne deflacije. „Veće cijene dionica, dijelom i zbog Abeove politike, pomogle su poboljšati povjerenje potrošača, što će pak poduprijeti oporavak gospodarstva", rekao je Yoshiki Shinke, viši ekonomist instituta Dai-ichi Life Reaearch. „Iako se situacija s primanjima nije bitno poboljšala, osobna potrošnja vjerojatno će se dobro držati zahvaljujući poboljšanom raspoloženju", dodaje.
Očekivanja rasta cijena potaknulo je poskupljenje benzina i očekivano povećanje cijena uvezene robe zbog slabog jena, kao i premijerovi pozivi središnjoj banci da cilja na 2-postotnu inflaciju, tumači Shinke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu