Raketa japanske tvrtke Space One eksplodirala nedugo nakon lansiranja

Autor: Poslovni.hr/Hina , 13. ožujak 2024. u 18:01
FOTO: Kyodo via REUTERS

Raketa sa satelitom Kairos duga 18 metara japanske tvrtke Space One, eksplodirala je u srijedu nedugo nakon polijetanja s raketnog poligona za ispitivanje i lansiranje raketa Kii u zapadnom Japanu.

Startup Space One trebao je postati prva privatna japanska tvrtka koja u orbitu šalje svoj satelit. 

No raketa je eksplodirala nekoliko sekundi nakon polijetanja u 11:01 (02:01 GMT) u utorak, za sobom ostavivši golem oblak dima i vatre, dijelove rakete i vodene spremnike za gašenje požara blizu lansirne rampe, što se vidjelo na livestreamu lokalnih medija. Zapaljeni ostaci rakete pali su na okolne planinske padine. 

Iz tvrtke su objavili da je let prekinut nakon lansiranja s poluotoka Kii u prefekturi Wakayama i da se okolnosti istražuju. Zasad nije poznato što je prouzročilo eksploziju. 

U blizini lansirne rampe nema ozlijeđenih, a požar je ugašen, rekao je novinarima Shuhei Kishimoto, guverner lokalne vlade Wakayame.

Iz Space Onea su izvijestili da je lansiranje bilo visoko automatizirano i da je zahtijevalo otprilike desetak članova osoblja u zemaljskome kontrolnom centru.

Kairos je nosio eksperimentalni vladin satelit koji može privremeno zamijeniti obavještajne satelite ako se pokvare i trebao ga je staviti u orbitu otprilike 51 minutu nakon lansiranja. Prema preliminarnim izvješćima satelit je uništen u eksploziji.

Space One je prvobitno planirao lansiranje za subotu, ali ga je odgodio. Premda je Japan relativno malen igrač u svemirskoj utrci, nacionalni proizvođači nastoje izgraditi jeftinije rakete da bi zadovoljili sve veću potražnju svoje vlade i globalnih klijenata za lansiranjem satelita.

Tvrtku Space One sa sjedištem u Tokiju osnovao je 2018. godine konzorcij japanskih tvrtki: Canon Electronics, odjel za svemirski inženjering IHI-ja, građevinska tvrtka Shimizu i Japanska razvojna banka koju podupire država. Dvije najveće japanske banke, Mitsubishi UFJ i Mizuho, također posjeduju manjinske udjele.

Tvrtka nastoji komercijalizirati svemirske usluge tako što će smanjiti troškove i ponuditi česta lansiranja raketa.

Space One želi ponuditi “svemirske kurirske usluge” domaćim i međunarodnim klijentima, a cilj tvrtke je u svemir do kasnih 2020.-ih poslati 30 raketa godišnje.

Kompanija teži kratkim rokovima za lansiranje manje od godinu dana nakon sklapanja ugovora s kupcima.

Planovi za lansiranje prve rakete, koje se prvobitno trebalo realizirati najkasnije do kraja ožujka 2022., odgađani su četiri puta zbog pandemije i teškoćama u logistici.

Japansko ministarstvo obrane u petak je objavilo da je postiglo dogovor sa tvrtkom Space One o povećanju nosivosti raketa eksperimentiranjem s motorima na metan koji štede gorivo.

Komentirajte prvi

New Report

Close