Putem interneta uskoro će se prodavati i rabljena odjeća

Autor: Josipa Ban /VLM , 22. travanj 2013. u 22:00
Budućnost su trgovci koji poznaju svoje kupce i to zato jer ih prate na društvenim mrežama/FOTOLIA

Malim ili novim odjevnim brendovima puno se lakše prodavati zbog pokretanja raznih internetskih platformi.

Zappos je jedna od najpopularnijih internetskih trgovina za kupnju odjeće i obuće u Sjedinjenim Američkim Državama. Will Young, direktor Zappos Labs, istraživačke jedinice unutar Zapposa, za Forbes navodi nove trendove u odjevnoj industriji.Posrnuloj tekstilnoj industriji u Hrvatskoj neki od savjeta, kako spojiti modnu industriji s novim tehnologijama, dobro će doći. 

1 Kupnja odjeće
"Ljubitelji tehnologije šokirani su kad čuju da na prodaju odjeće putem interneta otpada samo 13 posto od njene ukupne prodaje. No, ova bi godina mogla biti plodno tlo za njeno povećanje", smatra Young. Razlog pronalazi u činjenici da se malim ili novim odjevnim brendovima puno lakše prodavati zbog pokretanja raznih platformi, poput Shopifya ili Magentoa. Postojeći trgovci, s druge strane, podižu kvalitetu na način da predstavljaju proizvod putem interneta, od boljih fotografija, prezentacije te kataloga odjeće. I mobilna industrija, tvrdi Young, pridonijet će povećanju prodaje razvojem raznih aplikacija. Kao jednu čiji razvoj očekuje ove godine, Young navodi aplikaciju za kupnju rabljene odjeće. "Neću se začuditi ako od nekog čujem da je ove godine putem interneta kupio rabljenu robu", ističe. Nastavit će se i razvoj alata za bolji odabir veličina u kupovini putem interneta.

2 Bolje korištenje dostupnih informacija
Iako trgovci naveliko koriste informacije koje posjeduju o svojim kupcima, u modnoj industriji to bi tek trebao postati trend, predviđa Young. Prema njegovom mišljenju, toliko je podataka koje bi modni brendovi mogli koristiti ne bi li kupce potaknuli na dodatnu kupnju. Primjerice, koja se haljina najviše prodaje na određenim portalima, kakvi se šeširi nose ove sezone u gradu, što vraćanje određenih hlača govori o kupcu, što se najviše "lajka" na društvenim mrežama. "Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ih modna industrija i iskoristiti", navodi Young. 

3 Hoćemo li uskoro sami kreirati odjeću?
"Papirnate lutke demokratizirale su dječju modu", navodi Young. Ipak, pesimističan je u pogledau toga da ćemo već ove godine sami kreirati vlastitu odjeću pomoću 3D printera. "Ipak, u tom se području otvaraju velike mogućnosti. Valja pažljivo promatrati kako će dizajneri reagirati na ovaj trend", ističe Young. 

4 Modernizacija dućana
I dok se svi fokusiraju na e-trgovinu, Young ističe, u pravim (fizičkim) trgovinama događaju se brojne promjene i inovacije. Trgovine nastoje postići bolju integraciju interneta i fizičke trgovine. Primjerice, rade na tome da se roba koja se kupuje putem interneta može vratiti u najbliži dućan. Osim toga, puno se polaže na osobniji pristup. Trgovac koji zna ime kupca jer odjeću naručuje i putem interneta, koji poznaje njegov ukus, koji zna da je u grad stigao na vjenčanje, prateći njegove statuse na društvenim mrežama, sve su to obilježja budućih fizičkih dućana. "Iako se vlasnici internet trgovina trude podići prodaju putem interneta, moramo se prisjetiti zašto zapravo ljudi vole pravi dućan", napominje Young. 

5 Inovativnije usluge
I male i velike kompanije sve više ulažu u bolju uslugu, kaže Young, direktor Zappos Labsa. Pri tom ističe i da dostava postaje sve brža te gotovo sve kompanije danas imaju službu koja korisnicima pruža podršku u tom smislu.

Komentari (2)
Pogledajte sve

ma toga već ima, ali svakako potreban je oprez

Uskoro???

Već godinama se to dešava ja bih rekao…
A to što nije masovnija je drugi par cipela..

Imate jedan problem sa internet shoppingom..impulzivno kupovanje
Kupovanje preko interneta znatno povećava oprez kupca koji onda uspješno
odoljeva impulsima za kupovinom…posljedično to znači manje kupovine

New Report

Close