Crna Gora će do kraja godine početi projekt restrukturiranja Montenegro Airlinesa (MA), navedeno je u Strategiji razvoja prometa Crne Gore 2019-2035. koju je krajem prošlog tjedan usvojila vlada.
“Restrukturiranje Montenegro Airlinesa nužno je budući da kompanija neprestano ima financijske gubitke i visoku razinu zaduženosti. Treba razmotriti mogućnosti koncesije i sudjelovanja privatnog sektora”, navedeno je Strategiji.
Troškovi reorganizacije, koja bi trebalo omogućiti opstanak kompanije i neovisnost od državnog proračuna, procijenjeni su na 20 milijuna eura. Restrukturiranje će, kako je navedeno, početi ove godine, a bit će završeno sljedeće.
20 milijuna
eura stajat će reorganizacija zrakoplovne kompanije
Koncesija na aerodrome
U dokumentu se restrukturiranje zračnog prijevoznika povezuje s najavljenim dugoročnim davanjem aerodroma u koncesiju, navodeći da su ciljevi povećanje broja putnika i veći državni prihodi.
“MA i Aerodromi Crne Gore državne su kompanije čije bi restrukturiranje i eventualno sudjelovanje privatnog sektora omogućilo nova sredstva i dodatno unaprijedilo usluge. Bolja valorizacija subjekata u sektoru zračnog prometa ostvarit će se reorganizacijom ili privatizacijom Montenegro Airlinesa i pripremom plana za davanje koncesije na Aerodrome Crne Gore”, navedeno je u Strategiji.
Prevelika državna pomoć
Država bi zbog pravila EU nakon restrukturiranja teško mogla nastaviti obilno pomagati kompaniju Montenegro Airlines, koja je službeno posljednji put državnu pomoć dobila 2012. godine, ali je i dalje svake godine primala značajne svote iz državne blagajne protivno pravilima za državnu pomoć. Nacionalni prijevoznik je 2017. iz proračuna dobio 9,7 mil. eura, a prošle godine još 7,2 mil., objašnjavaju Vijesti.
Prevoze 27 posto putnika
Poslovni prihodi kompanije Montenegro Airlines za 2018. godinu bili su za 245.000 eura veći od poslovnih rashoda, dok je ukupan rezultat gotovo 2,5 puta bolji u odnosu na 2017. godinu, odnosno šest puta bolji u odnosu na 2016. godinu. Nacionalna zrakoplovna kompanija važan je generator turističkog i ukupnog gospodarstva Crne Gore, uzimajući u obzir činjenicu da je putnika koje preveze oko 27% od ukupnog prometa na crnogorskim aerodromima, u konkurenciji i pedesetak različitih zrakoplovnih kompanija prisutnih na tržištu te zemlje.
Crna Gora je prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju dužna poštovati pravilo da ista kompanije ne može dobiti državnu pomoć dva puta u deset godina.
Sve to nije urodilo značajnijim plodovima jer kompanija je dužna oko 90 mil. eura što je dvostruko više od njene vrijednosti. Montenegro Airlinesa lani je prevezao 645.000 putnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu