Europsko tržište osobnih automobila je u rujnu ove godine poraslo prvi puta nakon 2011. godine. Kako piše Bloomberg, glavni razlog za izlaz iz 18-mjesečne depresije su poticaji od oko 2000 eura po automobilu u Španjolskoj koja je zbog ekonomske krize doživjela veliki pad svoje autoproizvodnje.
Poticaji u Španjolskoj
U rujnu je prodano 1,19 milijuna automobila, a što je 5,5 posto više nego u istom mjesecu prošle godine. Najveći rast je zabilježen, naravno, u Španjolskoj u kojoj je prodano 29 posto više automobila nego u istom mjesecu 2012. Istodobno su Renalut i Daimler objavili rekordnu prodaju u prethodnom mjesecu. Bloomberg navodi, pozivajući se na statistike EU, da je 17 zemalja eurozone ostvarilo rast bruto-društvenog proizvoda (BDP) što je svakako utjecalo i na povećanu kupovnu moć građana.
18mjeseci
zaredom bilježio se pad prodaje automobila u EU
"Prodaja automobila u EU pokazuju znakove poboljšanja, što ukazuje da je najgore iza nas. Međutim, smatram da je ovaj trend stvoren umjetno jer je potaknut velikim popustima, državnim poticajima i akcijama trgovaca koji u puno slučajeva na sebe preuzimaju trošak prve registracije vozila", kazao je za Bloomberg analitičar Peter Fuss, partner u konzultantskoj kući Ernst&Young u Frankfurtu.Da situacija na europskom, a posebice hrvatskom autotržištu, nije sjajna smatra i Darin Janković, direktor prodaje britanske autoagencije Jato Dynamicsa za Hrvatsku.
"Prema podacima koje imam od kolega u Španjolskoj, tamo je zabilježen porast registracija u rujnu s oko 37 tisuća automobila na 45 tisuća, radi poticaja Vlade. No, nisam siguran da to može spasiti sliku kompletne Europe. Prema posljednjim službenim podacima za ovu godinu, na godišnjoj razini, bilježi se pad od 5,2 u odnosu na lani. Gotovo sva velika tržišta, izuzev Velike Britanije, bilježe pad", pojašnjava Janković. Dodaje da ako se gleda samo hrvatsko tržište, onda je situacija još lošija. "Stanje je gore od katastrofalnog. Kao šlag na tortu došlo je izjednačavanje uvoznih uvjeta za nova i rabljena vozila te lagano postajemo europska kanta za smeće. Domaća autoindustrija grca u problemima i da nema flota, većinom državnih, brojke novih registracija bi bile smiješno male", kaže Janković.
Pad u Njemačkoj i Italiji
Prema podacima Europske udruge autoproizvođača – ACEA za pet najvećih eurpskih tržišta, prodaja u rujnu je porasla za 12 posto u Velikoj Britaniji te 3,4 posto u Francuskoj. Na najvećem europskom tržištu, u Njemačakoj, bilježi se pad prodaje za 1,2 posto. Slična situacija je i u Italiji u kojoj je ovaj sektor pao za 2,9 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu