Radovi na željezničkoj prugi Beograd-Budimpešta kasnit će, jer je vlada Mađarske odlučila raspisati novi natječaj za modernizaciju mađarske dionice, zbog poskupljenja troškova projekta za oko 10%, javlja agencija MTI.
Iz mađarske vlade potvrđeno je da je odluka o tome donesena 12. prosinca. Projektirani troškovi modernizacije dionice duge 152 kilometra između Budimpešte i Kelebije, na granici sa Srbijom, iznosili su u svibnju 2018. godine 578 milijardi forinti (1,79 mlrd. eura). Međutim, najbolja ponuda koja je od tada pristigla iznosila je 693 milijarde forinti. Budući da mađarska vlada nije spremna snositi veće troškove pokrenula je novi postupak javne nabave, zbog čega će izgradnja početi tek 2020. godine, što je godinu dana kasnije nego što je prvobitno planirano.
Cilj modernizacije pruge je ubrzanje prijevoza kineske robe koja u Europu dolazi iz grčke luke Pirej i dio je novog koridora koji povezuje Aziju i Europu, tzv. Novog puta svile. Roba će se voziti željeznicom preko Srbije u Mađarsku. Péter Szijjártó, mađarski ministar vanjskih poslova i vanjske trgovine, izjavio je u srpnju da bi projekt koristio Mađarskoj i Srbiji logistički i financijski. Prema njegovim riječima, pregovori o kineskom kreditu za financiranje modernizacije pruge još traju.
1,8 mlrd.
eura procijenjena je vrijednost mađarskog dijela pruge
Szijjártó je tada rekao da je 30 kompanija pokazalo zanimanje za dostavljanje ponuda za izgradnju mađarske dionice te pruge. Dva konzorcija mađarskih i kineskih kompanija dostavila su važeće ponude. S druge strane, kada se završi dionica od Novog Sada do Subotice, a očekuje se da će to biti do kraja 2022. godine, u potpunosti će biti izgrađen srpski dio brze pruge Beograd – Budimpešta. Nakon završetka, od glavnog grada Srbije do glavnog grada Mađarske stizalo bi se za tri sata, umjesto sadašnjih osam.
Nadležni u Srbiji i Kini potpisali su u srpnju ove godine ugovor vrijedan 943 milijuna eura za rekonstrukciju postojećeg kolosijeka i izgradnju još jednog za brzu prugu, a prema najavi Zorane Mihajlović, ministrice građevinarstva Srbije, radovi bi trebali početi najkasnije 1. ožujka 2019. godine, piše Danas. Prugu će graditi konzorcij kineskih kompanija China Railway International i China Communication Construction Company, a rok za izvođenje radova na dionici Novi Sad – Subotica je 33 mjeseca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu