Srpanj je europskom automobilskom tržištu podario nastavak pozitivnih trendova, prodaja je u tom mjesecu porasla 9,1 posto.
Novoregistriranih automobila bilo je 1,18 milijuna u usporedbi 1,08 prethodne godine, pokazuje analiza JATO Dynamicsa. Ukupno gledano, u dosadašnjem dijelu godine prodaja je porasla 8,6 posto na 8,59 milijuna vozila pa je srpanj označio 23 uzastopni mjesec s pozitivnim predznakom. "Potpomognuto visokim povjerenjem potrošača diljem kontinenta, europsko tržište automobila nastavlja rasti zdravim tempom s tim da dobre rezultate bilježe već dobro pozicionirani modeli, kao i oni novi", komentirao je za Automotive Brian Walters, analitičar JATO Dynamicsa koji je obradio podatke 29 europskih država.
23mjeseca
raste broj prodanih automobila na europskom tržištu
Najjačih pet tržišta kada je o prodaji automobila riječ bilježe rast potražnje. Prodaja je u Njemačkoj bila 7,4 posto bolja nego u lipnju, dok je u Velikoj Britaniji rast iznosio 3,2 posto. Zanimljivo je da su srpanjskom skoku itekako pridonijela tržišta koje je recesija najviše uzdrmala pa je, primjerice, u Irskoj, prodano čak 50 posto više vozila nego mjesec prije. Češko tržište zabilježilo je 21 posto plusa, dok je mjesečna prodaja u Portugalu poboljšana za 20 posto. Jednako tako, svi najjači brendovi mogu se pohvaliti boljim rezultatima. Volkswagen je zadržao vodstvo uz 152.160 prodanih automobila čime su lipanjski rezultat nadmašili za 7,7 posto.
Ford je imao 7% rasta prodaje, a slijedi Renault s 4,9 posto i Opel s 3,3 posto više prodanih vozila. Govorimo li o samim modelima automobila, Volkswagenova uzdanica Golf daleko je ispred svih konkurenata. U srpnju je prodano 46.567 tih automobila što je ovom brendu osiguralo rast od gotovo 12 posto. Viceprvak je još jedan VW model, a riječ je o Polu čija je prodaja porasla 14,6 posto na 25.960 komada. Slijedi Ford Fiesta s 22.855 prodanih vozila te Renault Clio koji je prodao tek četiri primjerka više. No ta dva modela ipak su zabilježila lošiji rezultat od lipanjskog.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu