Prodaja pametnih telefona u Kini snažno je pala u 2022. godini, kliznuvši na najnižu razinu unatrag deset godina pod pritiskom pandemijskih ograničenja i usporavanja gospodarstva koji su prigušili potrošnju, pokazuju podaci tvrtki IDC i Canalys. Lani je u Kini isporučeno 286 milijuna pametnih telefona, za 13 posto manje nego u 2021., utvrdio je IDC, dodavši da je obujam prodaje najmanji od 2013.
Najviše pametnih telefona prodao je lani kineski tehnološki div Vivo, ali za četvrtinu manje nego u 2021., utvrdio je IDC. Njegov tržišni udio iznosio je 18,6 posto. Na drugom je mjestu Huaweijev brend Honor, koji je u 2022. isporučio nekih 34 posto više uređaja nego u 2021. Apple je sustigao Oppo s kojim dijeli treće mjesto. Američki div prodao je za 4,4 manje pametnih telefona nego u godini ranije.
Pad prodaje pametnih telefona u Kini odražava stanje sektora na globalnoj razini. Tako ih je lani u svijetu isporučeno samo 1,2 milijarde, za 11 posto manje nego 2021. i najmanje od 2013., prema IDC-u.
U zasebnom izvješću analitička tvrtka Canalys objavila je u ponedjeljak o da je Apple u četvrtom lanjskom tromjesečju u Kini prodao 16,4 milijuna uređaja, za četvrtinu manje nego u istom razdoblju 2021. Isporuke su smanjene prvi puta od početka pandemije, napomenuli su.
Appleovi rezultati bolji su, ipak, od onih Xiaomia i Honora, koji su u četvrtom tromjesečju zabilježili pad prodaje za 37,3 odnosno 14,1 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu