Potražnja za novim automobilima u Europi pala je u prvih osam ovogodišnjih mjeseci, budući da je njezino slabljenje na vodećim zapadnoeuropskim tržištima prevagnulo nad blagim rastom u zemljama 'nove' Europe, uključujući Hrvatsku, pokazali su u srijedu podaci udruge proizvođača automobila ACEA.
U razdoblju od siječnja do kolovoza u 27 zemalja EU-a (bez Malte) registrirano je 10,52 milijuna novih automobila, 3,2 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Potražnja za novim automobilima oslabila je na četiri od pet vodećih velikih automobilskih tržišta, uključujući Francusku, Veliku Britaniju, Italiju i Španjolsku. Blago je porasla samo na najvećem tržištu, onom Njemačke, i to za 0,9 posto.
U skupini zemalja 'stare' Europe u cjelini potražnja je pala 3,6 posto dok je u 'novoj' Europi porasla 1,2 posto, utvrdili su u ACEA-i.
U Hrvatskoj su prema podacima ACEA-e u razdoblju od siječnja do kolovoza registrirana 47.824 nova automobila, 1,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Među pojedinim je proizvođačima najveći udio u europskom tržištu u razdoblju od siječnja do kolovoza imala grupa Vokswagen, od 24,8 posto. Na drugom je mjestu PSA sa 16,4 posto a na trećem grupa Renault s 10,7 posto.
Pad potražnje u EU u kolovozu najveći u ovoj godini
Samo u kolovozu potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a potonula je 8,4 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, uz registriran nešto više od milijun novih automobila.
U udruženju objašnjavaju pad visokom poredbenom osnovicom u prošloj godini kada je potražnja poskočila čak 31,2 posto zbog popusta kojima su proizvođači nastojali isprazniti zalihe uoči stupanja na snagu strožih standarda za emisiju štetnih ispušnih plinova (WTLP).
Među vodećim je tržištima u kolovozu Njemačka bilježila 0,8 posto manje registriranih novih automobila nego u prošlogodišnjem kolovozu. U Španjolskoj njihov je broj potonuo 30,8 posto, u Francuskoj 14,1 posto, u Italiji 3,1 posto, a u Velikoj Britaniji 1,6 posto.
U Hrvatskoj su u kolovozu registrirana 3.403 nova automobila, 6,7 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazuju podaci ACEA-e.
Udruženje je u istom izvješću objavilo i podatke za srpanj koji pokazuju rast potražnje za novim automobilima u EU za 1,4 posto.
Među vodećim je tržištima veću potražnju za novim automobilima bilježila samo Njemačka, za 4,7 posto. Španjolska je pak bilježila snažan pad potražnje za 11,1 posto dok je u Francuskoj i Italiji gotovo stagnirala.
Rezultat na razini EU-a podupro je snažan rast broja registriranih novih automobila u zemljama 'nove' Europe, za 13,4 posto, primjećuju u ACEA-i.
U Hrvatskoj je u srpnju registrirano 6.205 novih automobila, 8,5 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazuju podaci udruženja.
6,7 posto više novih automobila, odnosno 3.403 vozila. Dok je srpnju ostvaren nešto viši rast od 8,5 posto, odnosno prodanih 6.205 novih automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.to je tek početak, tržišta su prezasičena, novi modeli ili redizajni se plasiraju svake 2 god ili ćak godišnje kao kod audija a cijene nabrijane i ovo se mora iskorigirati najmanje 30 %
Nijemci i dalje kupuju nove automobile. Kamo idu, kamo završavaju svi ti stari automobili?
to je tek početak, tržišta su prezasičena, novi modeli ili redizajni se plasiraju svake 2 god ili ćak godišnje kao kod audija a cijene nabrijane i ovo se mora iskorigirati najmanje 30 %
Uključite se u raspravu