Zlatna koka farmaceutske industrije. Prodaja ovih lijekova premašit će 150 milijardi dolara

Autor: Ana Blašković , 30. svibanj 2024. u 07:00
Većina osiguravatelja ne pokriva nove terapije s niskim participacijama, no dosad nezabilježen postotak ljudi sam plaća terapiju/Reuters

Globalna potrošnja na lijekove protiv pretilosti lani je iznosila 24 milijarde dolara.

Lijekovi za mršavljenje za kojima su posegnuli milijuni ljudi diljem svijeta mogli bi farmaceutskim kompanijama donijeti oko 150 milijardi dolara do ranih 2030-ih godina.

Najnovije procjene posljedica su rasta proizvodnje, potencijalnog proširenja upotrebe lijekova te pojave novih konkurenata, piše Reuters. Prije godinu dana procjena prodaje bila je do najviše 100 milijardi dolara.

“Vrlo je neobično imati lijek koji zaokuplja maštu milijuna ljudi”, rekao je Michael Kleinrock, viši direktor istraživanja u analitičkoj tvrtki IQVIA Institute for Data Science. Dodaje da iako većina osiguravatelja ne pokriva nove terapije s niskim participacijama, dosad nezabilježen postotak ljudi plaća sam ili s pomoću kupona proizvođača lijekova.

Globalna potrošnja na lijekove protiv pretilosti iznosila je prošle godine ukupno 24 milijarde dolara, procjenjuje IQVIA u najnovijim petogodišnjim izgledima, i mogla bi dosegnuti 131 milijardu dolara do 2028.

Riječ je o procjeni godišnjeg rasta od 27 posto, više nego dvostruko više od prethodne projekcije od 13 posto.

Bez proširenja pokrivenosti osiguranja, IQVIA je donju granicu globalne potrošnje na lijekove za pretilost postavila na 39 milijardi dolara u 2028. naspram vjerojatnijih 74 milijarde dolara.

Kleinrock smatra da će dosezanje spomenutih 131 milijarde dolara ovisiti i o tome koliko dugo pacijenti ostaju na lijeku, koriste li se lijekovi za liječenje drugih bolesti ili čak o razvoju novih modela prodaje izravno potrošaču.

Analitičari ističu studije koje pokazuju da ti lijekovi pomažu spriječiti hitne (i skupe) slučajeve poput srčanog i moždanog udara ili liječe kronična stanja poput apneje za vrijeme spavanja, što je jedan argument da poslodavci i osiguravatelji plaćaju za njih.

Komentirajte prvi

New Report

Close