Američki tehnološki div suočen je sa žestokom konkurencijom kineskih rivala. Tako je prodaja Huaweija u istom razdoblju skočila za 64 posto, navodi se u izvješću.
Ni Apple ni Huawei nisu odmah odgovorili na BBC-jev upit da komentiraju podatke.
Pored ponovnog rasta Huaweijeve prodaje u segmentu skupljih telefona, Apple pritišće i agresivna cjenovna politika kineskih Oppoa, Viva i Xiaomija, napisao je Mengmeng Zhang iz Counterpoint Researcha.
Uteg im je i pad kineskog tržišta u cjelini, za sedam posto, navodi se u izvješću. Kina spada među najveća Appleova tržišta.
Huawei su godinama mučile američke sankcije, no prodaja mu je porasla nakon što je u kolovozu lani lansirao seriju 5G mobitela Mate 60, iznenadivši analitičare budući da mu je onemogućen pristup ključnim čipovima i tehnologiji koji su potrebni za 5G mobilni internet.
Uz Huawei, samo je Honor bilježio rast prodaje u skupini pet vodećih brendova, prema izvješću Counterpointa. Vivo, Xiaomi i Oppo prodali su manje mobitela nego u prvih šest tjedana 2023., navode u Counterpointu.
Izvješće je pokazalo i da je Appleov udio u kineskom tržištu pametnih telefona pao na 15,7 posto, s 19 posto u prošloj godini, što znači da je pao s drugog na četvrto mjesto.
Huawei se pak popeo na drugo mjesto, s tržišnim udjelom od 16,5 posto, gotovo dvostruko većim nego prije godinu dana.
Vivo je zadržao poziciju proizvođača s najviše prodanih mobitela, unatoč padu prodaje za 15 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu