Prosječna stopa prijevara putem kreditnih kartica na internetu je jedan posto, piše Forbes.
Analitička kuća Gartner upozorava da iako to ne zvuči tako puno samo za sebe, u usporedbi sa prijevarama u fizičkim trgovinama ove su prijevare 15 do 20 puta učestalije. Gartner tvrdi da je prosječna stopa prijevare putem kreditnih kartica u fizičkim trgovinama od 0,05 do 0,07 posto.Avivah Litan, viši analitičar Gartnera, kaže da je vrlo teško zadržati visoku razinu povjerenja kad prodajete putem interneta. No, ističe da je bitka s internetskim prevarantima i kriminalcima vrlo skupa."Osigurati računalo male ili srednje tvrtke, u što je uključeno mnogo stvari od vatrozida, web skenera, kontrole pristupa pa do šifriranja baza podataka, može povećati trošak održavanja za nekoliko tisuća dolara", kaže Litan.
Dodaje da alternative nema jer imati nezaštićen web nije opcija zbog visokih kazni. Visa i Mastercard su najavili da će od početka iduće godine zahtjevati od malih i srednjih poduzetnika da se pridržavaju niza zaštitnih mjera koje su do sada morale primijenjivati velike kompanije. U protivnom će naplaćivati kazne. Litan očekuje da će takva mjera potaknuti razvoj tržišta outsourcinga procesiranja kreditnih kartica. "Nema razloga da držite brojeve kreditnih kartica na svojoj web stranici kad su kompanije poput CyberSourcea, First Data i PayPala i više nego sretne da preuzmu te vaše procese u zamjenu za naknadu", navodi Litan. CyberSource, piše Forbes, naplaćuje 14 centi po transakciji za početni paket i naknadu od 100 dolara mjesečno.
Litan pojašnjava da nivo zaštite može biti još viši. Naime, ne samo da se brojevi kreditnih kartica ne moraju pohranjivati na vašem webu već se mogu dodatno osigurati razmjene podataka između vaše trgovine i tvrtke koja obrađuje transkaciju."Uz korištenje First Data da skupite novac od korisnika, možete koristiti i ScanAlert, sigurnosni softver za internet stranice, a to je fiksni trošak vođenja posla preko interneta", zaključuje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu