Sve striktniji propisi o zaštiti čovjekovog okoliša natjerali su vozače u zapadnoj Europi da se rješavaju starih automobila, osobito dizelaša. Svoj doprinos dali su i automobilski dileri, ali i države, uvođenjem premija pri kupovini novih automobila. Svrha premije je stimulacija stanovništva da kupe novi automobil i riješe se starog modela koji ne ispunjava posljednje standarde – Euro 5 i Euro 6, piše Vecernji.ba.
Zamišljeno je da svaki stari automobil, kojeg vlasnik zamijeni novim, završi u preši. Međutim, istraživanje novinara njemačkog Auto Bilda pokazalo je da malo automobila bude stvarno uništeno. Novinari su došli do saznanja da najveći broj "smrdljivih dizelaša" samo nastavlja život u istočnoj Europi.
Od jednog insajdera Auto Bild je dobio informaciju da radnici na reciklaži starih dizelaša od trgovaca polovnjacima dobiju oko 200 eura po automobilu. Zarada dilera je mnogo viša jer potpuno funkcionalne i dobro opremljene automobile prodaju u istočnoj Europi za najmanje 2.000 eura.
Auto Bild navodi da se u istočnoj Europi traže dizelaši s normom Euro 3 ili Euro 4, posebno automobili marki Volkswagen, Mercedes i Audi. Iako se Bosna i Hercegovina u političkim analizama obično spominje kao zemlja "jugoistočne Europe", na automobilskoj karti spada u "istok našeg kontinenta", prenosi Radiosarajevo.ba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Izgleda da cvate otkup automobila[/url] u Njemačkoj, što nije ni čudo. Veća je ekološka šteta kad se uništi automobil i proizvede novi, nego kada “stari automobil” nastavi svoj životni vijek..
Uključite se u raspravu