Prihodi 20 najvećih nogometnih klubova premašili 5 milijardi eura

Autor: Poslovni.hr , 24. siječanj 2014. u 12:53
Thinkstock

Prihodi 20 najvećih klubova u prošloj su sezoni dosegli 5,4 milijarde eura, odnosno 400 milijuna više nego u godini ranije, pri čemu je rast prihoda iznosio 8%.

Prihodi 20 najvećih klubova u prošloj su sezoni dosegli 5,4 milijarde eura, odnosno 400 milijuna više nego u godini ranije, pri čemu je rast prihoda iznosio 8%, pokazuje 17. Deloitteov izvještaj Financijska nogometna liga.

Ostvarivši 518,9 milijuna eura prihoda, Real Madrid je devetu godinu za redom zauzeo prvu poziciju, čime je pretekao rekord Manchester Uniteda, koji je osam godina za redom bio na prvom mjestu. Ovakav je rezultat posljedica porasta komercijalnih prihoda, koji su u odnosu na prošlu sezonu rasli 7,8 milijuna eura (4%) te su dosegli 211,6 milijuna eura i prihoda od emitiranja, koji su iznosili 188,3 milijuna eura, odnosno 5,7 milijuna eura (3%) više nego u prošloj sezoni. Barcelona je zadržala drugo mjesto, dok je Bayern München preuzeo treću poziciju od Manchester Uniteda.

Dan Johnes, partner u Deloitteovom Sektoru za analizu sportskog poslovanja navodi: “Real Madrid čvrsto drži vodeću poziciju Financijske nogometne lige, iako je u sezoni 2012./13. ostao bez trofeja. Unatoč lošoj ekonomskoj situaciji, posebno u Španjolskoj, klub je zadržao sposobnost generiranja značajnih komercijalnih prihoda na domaćem i inozemnim tržištima, što mu je pomoglo da poveća razliku s najbližim suparnikom, Barcelonom, na 36 milijuna eura. Oba španjolska kluba velik dio prihoda ostvaruju od pojedinačno ugovorenih prava na emitiranje, zahvaljujući kojima uživaju značajnu prednost pred ostalim klubovima iz Europe.“

„Prihodi svih klubova koji su se plasirali među 20 najvećih 2012./13. rasli su 8%, nadmašivši tako rast globalne ekonomije. Ovakav je rast zabilježen čak i prije sklapanja novih ugovora o pravima na emitiranje u Premier ligi i Bundesligi, koji će utjecati na prihode u idućoj godini.“

“Također, svi klubovi koji su se našli među 30 najvećih zabilježili su prihode više od 100 milijuna eura. U našem prvom izdanju Financijske nogometne lige (1996./97.) jedino je Manchester United ostvario takav rezultat, dok su tek u sezoni 2007./08. svi klubovi koji su se našli među 20 najvećih ostvarili prihode koji su prelazili taj iznos. Ovakva stopa rasta prihoda pokazuje da je svijet uvijek željan „najvažnije sporedne stvari“.“

Manchester United po prvi je put ispao iz skupine tri najveća kluba, a njegovu je poziciju preuzeo Bayern München. Dominacija njemačkog kluba 2012./13., na domaćem terenu kao i izvan njega, utjecala je na njegov napredak do trećeg mjesta s rastom prihoda koji je iznosio 62,8 milijuna eura (17%) na ukupno 431,2 milijuna eura prihoda.

Austin Houlihan viši menadžer u Deloitteovom Sektoru za analizu sportskog poslovanja, objasnio je: „Bayernova tri trofeja u sezoni doprinijela su daljem rastu komercijalnih prihoda za 18%, tj. na 237,1 milijun eura. Osvajanjem Lige prvaka, klub je dobio preko 55 milijuna eura iz sredstava UEFA, a Allianz Arena je i dalje gotovo uvijek rasprodana, pa utakmice kod kuće klubu donose prihode od 3,4 milijuna eura po utakmici. Vjerojatno je da će komercijalni prihodi nastaviti rasti i u sezoni 2013/14. zahvaljujući produženju postojećih ugovora s Lufthansom i Coca-Colom, kao i obnovi ugovora sa sponzorom dresova Deutsche Telekomom.“

Iako je Manchester United pao za jedno mjesto u Financijskoj ligi, nekoliko komercijalnih ugovora koje je klub nedavno sklopio povećat će prihode u idućoj sezoni (2013./14.), pa je moguće da je njegov pad na četvrto mjesto samo privremen. Ovi ugovori, u kombinaciji s trogodišnjim ugovorima o emitiranju Premier lige koji započinju u sezoni 2013./14., vjerojatno će približiti klub iznosu od 500 milijuna eura.

Među preostalih pet engleskih klubova koji su se našli među 20 najvećih, Manchester City bilježi kontinuirani rast te se popeo na šesto mjesto. Komercijalni uspjeh pomogao je klubu da, po prvi put od kada Deloitte objavljuje ljestvicu, prestigne svoje rivale u Premier ligi, Chelsea (na sedmom mjestu) i Arsenal (na osmom mjestu). Iako su prihodi Liverpoola (na 12. poziciji) rasli 9%, klub je po prvi put od 1999./00. ispao iz društva 10 najvećih klubova. „Reds“, kao najbolje plasirani klub Financijske nogometne lige koji ne sudjeluje u Ligi prvaka, iduće bi se godine ponovo mogao naći u društvu 10 najvećih, zahvaljujući novim ugovorima o emitiranju Premier lige.

Jedna od zanimljivosti ovogodišnje Financijske nogometne lige je pojava Paris Saint-Germain među pet najvećih klubova. U usporedbi sa sezonom 2010./11., prihodi kluba su se učetverostručili i dosegli 398,8 milijuna eura, a obuhvaćaju komercijalne prihode koji su iznosili 254,7 milijuna eura, što je najveći prihod koji je neki nogometni klub ostvario iz jednog izvora.

Houlihan je komentirao: „Na ovogodišnjoj je listi najviše napredovao PSG, a uz to je najbolje plasirani francuski klub do sada i jedini francuski predstavnik u prvih 20 ove godine. Očekujemo da će se u budućnosti stabilizirati među prvih pet, zahvaljujući svojim ambicioznim katarskim vlasnicima i jakoj komercijalnoj podršci. Dolazak David Beckhama u drugoj polovini sezone 2012/13. privukao je veliku pažnju i pridonio svjetskom profilu kluba. Što je također važno, komercijalni uspjeh izvan terena odražava se i na bolji učinak kluba na terenu – osvojili su domaće prvenstvo prvi put nakon 19 godina.

Nakon uspješne sezone u europskim natjecanjima, na listi su se po prvi put od 2005./06. pojavila dva kluba koja ne dolaze iz pet velikih europskih liga, a to su Galatasaray i Fenerbahçe.

Houlihan je primijetio: „Iako klubovi iz „lige petice“ dalje dominiraju na listi, plasman Galatasaraya i Fenerbahçea i ulazak brazilskog kluba Corinthians u prvih 30 ukazuju na sve veći izazov koji nose klubovi s tržišta u razvoju. Gospodarski rast njihovih zemalja, strast njihovog stanovništva prema nogometu, kao i sve bolja nogometna infrastruktura doprinose jakom rastu prihoda najvećih klubova na tim tržištima. Galatasarayeva Türk Telekom Arena, otvorena 2011. godine, prepoznata je kao jedan od najboljih stadiona u Europi i ukazuje na značaj kvalitetnih stadiona za rast prihoda.“

Cjelovito istraživanje možete pronaći na: www.deloitte.co.uk/sportsbusinessgroup.

Komentirajte prvi

New Report

Close