Lobi europskih proizvođača automobila upozorio je da bi prekomjerno oštra ograničenja emisija ugljičnog dioksida iz automobila i kombija mogla naštetiti toj industriji i koštati je radnih mjesta, uoči glasanja Europskog parlamenta o novim ciljevima.
Zastupnici EU-a glasat će u srijedu o prijedlogu smanjenja emisija ugljičnog dioksida za 45 posto do 2030. godine. Komisija je u početnom prijedlogu sugerirala smanjenje od 30 posto.
Time je utrt put teškim pregovorima s vladama zemalja EU-a u ovoj godini o konačnom obliku tog zakona.
"Što su agresivniji ciljevi smanjenja ugljičnog dioksida, to će biti nepovoljniji socioekonomski utjecaji", upozorio je Erik Jonnaert iz Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
Uključujući se u raspravu onih zabrinutih za konkurentnost industrije s jedne i zagovornika klimatskih ciljeva s druge strane, ACEA je objavila da bi stroža ograničenja mogla usporiti rast u sektoru koji prema vlastitim navodima zapošljava preko šest posto radnika u EU.
"Puno je toga na kocki za cijeli sektor u glasovanju u srijedu", upozorava Jonnaert. Dodao je da proizvođači ulažu u električna vozila, ali je prodaja i dalje niska, sugerirajući vladama da više ulažu u infrastrukturu, punionice i da subvencioniraju kupnju električnih automobila.
Aktivisti za zaštitu okoliša, međutim, smatraju da su ambiciozni ciljevi za transportni sektor, jedini u kojem se emisije stakleničkih plinova i dalje povećavaju, potrebni kako bi se ostvario klimatski cilj Europske unije o smanjenju zagađenja za 40 posto do 2030. godine u odnosu na razine iz 1990. godine.
"Vodit će se velika bitka za odluku o smanjenju granice za 45 posto", izjavio je zastupnik Bas Eickhout iz EP-ove frakcije Zelenih, koja u Europskom parlamentu traži još ambicioznije ciljeve kada je u pitanju smanjenje zagađenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.zbog velike zabrinutosti proizvođači automobila opet moraju naručivati nove softvere
kad su već tamo, mogu i gravitaciju smanjiti za jedno 15%.
Uključite se u raspravu