Preko simulatora vožnje do razvoja autonomnih vozila

Autor: Poslovni dnevnik , 13. veljača 2019. u 22:00
U slovenske simulatore uložio je i američki fond VectoIQ

Nervtechove simulatore kupile su slovenske kompanije kao što su Akrapovič, Osiguranje Triglav i Viberate.

Slovenski startup Nervteh uskoro će potpisati ugovor o strateškom partnerstvu sa Slovenskim autoklubom (AMZS), koji će postati suvlasnik tvrtke za razvoj simulatora vožnje.

Kada je prošle godine u Nervtech uložio američki fond VectoIQ, tvrtka je procijenjena na deset milijuna eura.  "Naravno, smatramo da Nervtech vrijedi mnogo više", kaže Matej Vengust, osnivač i direktor startupa. Nervtech će surađivati s AMZS-om u razvoju visokotehnoloških rješenja za obuku i ocjenjivanje vozača te u razvoju poluautonomne i autonomne vožnje, pišu Finance.

Pomoć starijim vozačima
Nervtech je osnovan 2013. godine, a 2016. uglavnom su se usmjerili na razvoj simulatora za međunarodna tržišta. Osiguranje Triglav aktivno sudjeluje u razvoju scenarija, zajedničkih projekata i proizvoda za osiguravajuća društva od 2015. godine, a sredinom 2018. dobili su milijun eura od tehnološkog fonda VectoIQ. Među kupcima njihovih simulatora nalaze se slovenske kompanije, kao što su proizvođač autodijelova Akrapovič, Osiguranje Triglav i Viberate, platforma za spajanju glazbenika, agenata i organizatora događaja. 

Zajedno s Poštom Slovenije sudjelovali su u istraživanju, a s Agencijom za sigurnost prometa (AVP) sudjeluju u projektu osposobljavanja i vrednovanja vožnje starijih osoba.  U 2017. godini Nervtech je uspio povećati prihode za gotovo pet puta, na 420 tisuća eura, ali još uvijek ima velike dugove zbog velikih ulaganja i do sada posluje s gubitkom. Većina novca koji su primili iz američkog fonda otišla je za razvoju nove generacije simulatora, razvoj poslovnog modela i ulazak na inozemna tržišta.

Simulator prikuplja podatke
Nervtechovi simulatori zanimljivi su u razvoju poluautonomnih i autonomnih pogonskih sustava. "Simulatorima želimo prikupiti podatke o načinima vožnje u gradovima i regijama, a zatim prilagoditi algoritme za autonomni stil vožnje. Ako vozite agresivnije, stroj će također biti agresivniji. Strojevi će se ponašati kao ostali vozači u tom području", objašnjava Vengust.  Ipak, svjestan je golemih problema s autonomnim automobilima.

"U razvoju mobilnosti sve više se razmišlja o premještanju prometa u zrak, na tome već rade Uber i Airbus. Mislim da ćemo prije imati autonomne letjelice u zraku, nego autonomna vozila na cesti", kaže Vengust. 

Komentirajte prvi

New Report

Close