Talijanske luksuzne modne grupacije, iza kojih su desetljeća ljubomornog čuvanja vlastite nezavisnosti, nakon pandemije počele su se udruživati s namjerom da zaštite opskrbne lance i talijanske korijene manjih tvrtki.
Kontrola opskrbnog lanca postaje sve važnija za luksuzne marke jer osigurava da proizvodi na vrijeme dođu na police trgovina i da se izbjegnu reputacijski rizici povezani s nabavom sirovina ili uvjetima rada, piše Reuters.
Globalni brend
Talijanska modna industrija globalni je brend sam po sebi, a luksuzne marke izrasle su na bazi mnoštva talijanskih specijaliziranih obrtničkih radionica i obiteljskih trgovina zahvaljujući iznimno bogatoj ponudi za veće tvrtke koje imaju mogućnost jačanja odnosa ulaganjem.
Tako su Prada i modni brend Ermenegildo Zegna u lipnju kupili manjinski udio u tvrtki za proizvodnju pletene odjeće Luigi Fedeli e Figlio iz Monze. Ta obiteljska tvrtka usmjerena na kašmir i džempere osnovana je 1934., a svoje proizvode distribuira kroz 13 butika vlastitih robnih marki i oko 400 multibrand trgovina u svijetu.
Prada i Zegna prethodno su zajednički zaokružili investiciju u Filati Biagioli Modesto 2021., jednog od svojih dobavljača specijaliziranog za proizvodnju od kašmira i druge luksuzne pređe u kojem su stekli većinski udio. “Ulagali smo u Biagiolija kako bismo ponovno pokrenuli tvrtku koja je bila u krizi, dok se u slučaju Fedelija radili o pomoći tvrtki da raste”, rekao je Patrizio Bertelli, vodeći dioničar i predsjednik Prada grupe.
Bertelli ističe da su manje talijanske tvrtke u zadnja dva desetljeća bile suočene s generacijskim prijenosom tvrtki te širenjem na nova tržišta. “Talijanski brendovi predugo su željeli ići sami, onda su odjednom shvatili da ne možete uvijek sami i počeli se osvrtati”, dodao je.
Tisuće malih talijanskih proizvođača pokrivaju između 50 i 55 posto globalne proizvodnje luksuzne odjeće i kožne galanterije, računica je konzultantske kuže Bain.
“Biagioli i Fedeli dva su različita primjera brige o ‘made in Italy’ i pomoći u jačanju talijanskog opskrbnog lanca, bilo izravno ili neizravno”, rekao je Gildo Zegna, predsjednik i izvršni direktor Ermenegildo Zegna. Dodaje da on i Bertelli “žele sačuvati dragulje ‘made in Italy’ zadržavajući znanje i iskustvo u zemlji”.
Francuska konkurencija
U jačanju vlastitih opskrbnih lanaca, talijanske modne grupacije suočavaju se s konkurencijom francuskih luksuznih divova poput LVMH-a ili Keringa, vlasnika Guccija, koji su zadnjih godina također talijanske dobavljače stavljali pod svoj kišobran, posebno one iz segmenta kožne galanterije.
LVMH je u svibnju preuzeo većinski udio u Nuti Ivo Group, tvrtki specijaliziranoj za izradu kožnih proizvoda od 1955. Izvršni direktor Keringa Jean-Francois Palus rekao je da luksuzna grupacija sve više želi staviti proizvodnju pod svoj krov zbog pitanja sljedivosti, kvalitete, izvora materijala, kraćeg vremena za proizvodnju i izlaska robe na tržište te konkurencije za specijalizirane obrtnike među markama.
Zegna i Bertelli zajedno sjede u upravnom odboru Fedeli i Biagiolija, a otvoren je prostor za nova ulaganja niže u opskrbnom lancu. “Ako se pojave nove prilike, zgrabit ćemo ih. Hoćemo li to učiniti zajedno ili ne, vidjet ćemo”, rekao je
Zegna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu