Sektor odnosa s javnošću bilježi globalni rast od sedam posto. Pokazalo je to svjetsko izvješće za koje su zaslužni The Holmes Report i ICCO, koji su prikupili podatke u više od 400 tvrtki za odnose s javnošću iz cijelog svijeta.
Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije, Ketchumova ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj, smatra da je za globalni rast u sektoru najzaslužniji izlazak iz recesije na ključnim svjetskim tržištima. “Pozitivne trendove vidimo i kod nas, Hrvatska udruga reklamnih agencija nedavno je objavila podatak da smo u 2014. prvi put zabilježili rast industrije nakon šest recesijskih godina”, tvrdi Čulić Fischer. Napominje kako se najveći rast vidi u segmentu digitalnih komunikacija, posebno u segmentu upravljanja komunikacijom na društvenim mrežama. “Tu vidimo i prostor za daljnji napredak, još nismo dosegnuli vrhunac u dvosmjernoj digitalnoj komunikaciji”, smatra Čulić Fischer.
Istraživanje donosi i podatke o novim mogućnostima i izazovima na području proširenja spektra usluga na digitalne i društvene medije koji danas agencijama donose dodatnu vrijednost i konkurentnost na tržištu. Iako velik dio klijenata i dalje traži ponajprije prisutnost u tradicionalnim medijima, sve više poklanjaju povjerenje PR agencijama i za nestandardne usluge poput community managementa i digitalne podrške.
“U posljednjih godinu i pol osjećamo da je potražnja za PR uslugama živnula. Sve više dolazi do izražaja i potreba za direktnim one-to-one business i communication coachingom, posebice kod malih i srednjih tvrtki u njihovu iskoraku k razini i formatu velikih tvrtki”, ističe Edvin Jurin, direktor Weber Shandwicka u grupaciji Mccann Zagreb.
Istraživanje je pokazalo i da su javne tvrtke u 2014. zabilježile rast prihoda od 3,5 posto, a privatne od čak 8,7 posto, čime je dokazano da polako preuzimaju primat. U sektoru “teškom” 13,5 milijardi američkih dolara lani je radilo 85.000 ljudi, što je 5000 više nego u 2013.
Situacija se u samom vrhu među pet vodećih svjetskih PR agencija nije se znatno mijenjala u odnosu na 2013. Prvo mjesto i dalje drži Edelman, a slijede Weber Shandwick i Fleishman Hillard, a iskorak je napravio Ketchum, koji je pretekao MSL Group te je sada na četvrtom mjestu. “Ovo nam je potvrda da primjenjujemo najbolju svjetsku PR praksu i adekvatne alate”, poručuje Jurin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu