Predstavnici kompanije Suhoj, ruskog proizvođača vojnih i civilnih zrakoplova, predvođeni Vladimirom Nikolajevičem Lavrovom, glavnim projektantom civilnog programa, boravili su u Beogradu neposredno nakon vijesti o sklapanju najznačajnijeg partnerstva u civilnoj avioindustriji između Rusije i Europe – “Superjet 100 programa”.
Kompanija Suhoj u Srbiji traži partnere u proizvodnom i projektnom procesu, dok njihov prodajni tim kontinuirano predstavlja svoju ponudu i traži nove klijente.
Ruska delegacija je, uz susrete s manjim privatnim tvrtkama, posjetila Jat Tehniku, koja se bavi održavanjem zrakoplova, proizvođača manjih letjelica Utvu, Avio-službu vlade i zrakoplovnu kompaniju Air Serbia.
Održavanje u Jat Tehnici?
Srpski zrakoplovni portal Tango Six piše da je Suhoj u Srbiji najviše zainteresiran za usluge projektiranja, odnosno angažiranje manjih privatnih tvrtki koje se bave projektiranjem, ali i da žele uvjeriti Air Serbiu da hardver za svoj budući razvoj regionalnih ruta temelji na tehnologiji Suhoja umjesto na dosadašnjoj floti zrakoplova s propelerima.
Navodi se i da bi se mogla ostvariti suradnja s Jat Tehnikom, posebno zbog toga što bi isporučene letjelice uskoro mogu biti podvrgnute temeljnom održavanju, te je moguće da će se to raditi u Jat Tehnici, najveći srpskom centru za održavanje motora, zrakoplova i dijelova. Jat Tehnika, koja može održavati i Airbusove zrakoplove, uz konkurentnu cijenu radnog sata domaćih inženjera i tehničara mogla bi biti temelj za moguću dugoročnu saradnju, objašnjava Tango Six.
Prva isporuka Armeniji
Suhoj Superjet 100 je suvremeni, regionalni mlazni zrakoplov sa 75 do 95 mjesta. Suhoj ga proizvodi u suradnji s podružnicom talijanske kompanije Finmeccanica – Alenia Aeronautica, a posao talijanske dizajnerske grupe Pininfarina je projektiranje unutrašnjosti zrakoplova. Prvi Suhoj Superjet, koji je dobio ime Juraj Gagarin po prvom čovjeku koji je boravio u svemiru, dostavljen je zrakoplovnoj tvrtki Armavia 19. travnja 2011. godine. Taj je zrakoplov vrlo brzo nakon isporuke uključen u komercijalne letove.
“Bilo je zanimljivih ponuda srpskih kompanija. Mi smo predstavili naš zrakoplov, a onda smo čuli njihove prezentacije. Zrakoplov trenutno koriste ruske kompanije, ali i prijevoznici iz inozemstva. Proizveden je u skladu sa suvremenim tehničkim standardima i nadamo se da ćemo na taj način osigurati budućnost. Nadamo se da ćemo je, također, imati i u Srbiji”, rekao je glavni projektant Vladimir Lavrov.
Čelnik Suhoja kaže da su iznenađeni brojem usluga koji Srbija može ponuditi, od dizajniranja, preko projektiranja i pripremanja certifikata, do razvijanja alata i instrumenata.
“Razmatrali smo mogućnost održavanja zrakoplova, opremanja letjelica različitim instrumentima pa čak i proizvodnju različitih dijelova”, dodao je Lavrov.
Civilni program ruske kompanije Suhoj pokrenut je u sklopu Suhoj holdinga još 2000. godine. Prvog kupca na europskom tržištu ruska kompanija, koja je sada i dio konzorcija Superjet International, čekala je sve do prošlog tjedna, kada je irska regionalna zrakoplovna kompanija CityJet odabrala zrakoplov SSJ100, sa 98 sjedišta, kao regionalnu letjelicu kojom će podmladiti svoju flotu.
Posao s Ircima
Proboj u Europu Suhoj će, dakle, započeti isporukom 15 letjelica CityJet-u uz mogućnost 10 različitih varijanti. Prema cijeni u katalozima, priopćeno je iz irske zrakoplovne kompanije, cijeli aranžman vrijedit će oko milijardu dolara, a početak isporuke planiran je već za sljedeću godinu.
Prva isporuka od četiri zrakoplova planirana je za prvo tromjesečje sljedeće godine, a preostalih 11 letjelica bit će isporučeno 2017. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu