Poslovni automobili čine 60% prodaje novih modela u Europi

Autor: Poslovni dnevnik , 21. listopad 2024. u 22:00
Pet velikih članica EU-a troši 42 milijarde eura godišnje na subvencioniranje službenih automobila na fosilna goriva/Reuters

Otprilike 15 milijardi eura u četiri zemlje odlazi na subvencioniranje sportskih terenaca (SUV).

Skupina pet velikih članica EU-a troši 42 milijarde eura godišnje na subvencioniranje službenih automobila na fosilna goriva, pokazalo je istraživanje koje je naručila udruga za zaštitu okoliša Transport & Environment (T&E).

Italija je na prvom mjestu peteročlane skupine sa 16 milijardi eura, a na drugom Njemačka s 13,7 milijardi eura, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke Environmental Resources Management (ERM). Francuska i Poljska izdvajaju 6,5 milijardi odnosno 6,1 milijardu eura godišnje.

Na dnu je ljestvice ‘velikih’ Španjolska sa ‘samo’ 100 milijuna eura subvencija. Otprilike 15 milijardi eura u četiri zemlje odlazi na subvencioniranje sportskih terenaca (SUV). Vozači službenih automobila primaju poreznu olakšicu od 6800 eura godišnje u prosjeku, a iznos može dosegnuti i 21.600 eura za veće modele koji više zagađuju okoliš. U takvim uvjetima prodaja električnih vozila kompanijama uvelike zaostaje za tržišnim prosjekom, pokazalo je istraživanje.

U Njemačkoj je njihov udio u ukupnoj prodaji iznosio 17%, ali samo 12% u segmentu poslovnih automobila. U Španjolskoj su električni automobili činili 6% ukupne prodaje, u usporedbi sa samo 4% u poslovnom segmentu. Poljska je iznimka u skupini budući da su električni automobili za poslovne potrebe činili 4,1% prodaje, u usporedbi s prosjekom od 1,5%. Na razini EU-a ‘poslovni’ električni automobili činili su 12,4% prodaje, u usporedbi s prosjekom od 13,8%.

Poslovni automobili, inače, čine oko 60% prodaje novih automobila u Europi i svojevrsna su nagrada radnicima, koju često prati kompenzacija potrošačkih poreza i potrošnje goriva.

Komentirajte prvi

New Report

Close