Kad je u pitanju globalna trgovina u godini u koju smo netom zakoračili, jedno je sigurno – borba za svakog kupca se nastavlja.
A kako bi ih privukli što više, trgovci će morati pristati na nova pravila tržišne igre. A većina njih nalaže uključivanje suvremene tehnologije u svakodnevno trgovačko poslovanje. Ključan će biti i internet. Oni koji svoje proizvode ne uspiju ponuditi i na globalnoj mreži, teško će držati korak s konkurencijom koja je ili će pokrenuti web shopove. Da je tako dokazuju i novi podaci o blagdanskom skoru trgovaca. Na američkom tržištu klasična je trgovina u razdoblju od 1. studenoga 2014. godine do prvog dana siječnja porasla 3,2 posto, dok je online prodaja zabilježila višestruko boljih 14 posto.
Amazonu stiže konkurencija
Iako je Amazon i dalje vladar online trgovanja, konkurencija mu raste jer klasični trgovci shvaćaju da im nema svijetle budućnosti bez interneta. Oni koji to još nisu učinili, intenzivno se spremaju za pokretanje online trgovina, a 'divovi' poput Walmarta, Macy'sa i Bloomingdale'sa čine sve kako bi u svoje virtalne trgovine privukli što više potrošača. Kupnja na internetu apsolutni je imperativ.
Beacon tehnologija postaje jako oružje
Tehnološke inovacije postaju jako oružje u borbi za dobre prodajne rezultate. Personalizacija kupovine stvar je koja zanima sve veći broj kupaca, pa će novotarije poput beacon tehnologije, koja omogućuje bluetooth povezivanje markice proizvoda s mobitelom i pregledavanja svih mogućih podataka o njegovu porijeklu, proizvođaču i sličnim informacijama, nekad biti presudne za odluku o kupnji. To je i jedan od načina na koji klasični trgovci mogu donekle konkurirati online rivalima.
Ključ u bravu mnogi neće izbjeći
Na žalost, zbog uzleta online prodaje i posljedičnog pada prodaje klasičnih trgovina, mnogi će morati zatvoriti svoje trgovine. Neki su se već suočili s takvom sudbinom, Fitch će vjerojatno zatvoriti po 60 dućana u svakoj od idućih pet godina, American eagle ostat će bez 150 prodajnih mjesta, JC Pennys broj trgovina reže za 4%, a Sears ih zatvara 235.
Ekološki proizvodi i dalje će biti hit
Trend rasta prodaje ekoloških proizvoda i svega povezanim s zdravim načinom života zadržat će se i u ovoj godini, a analitičari trgovcima koji žele poboljšati prodajne rezultate savjetuju da s među ciljane kupce uključe i ljude koji ga slijede. Popularnost robe koja je zdrava, kontroliranog porijekla, po mogućnosti organskog uzgoja ili od materijala podložnog recikliranju otvara goleme mogućnosti za osmišljavanje novih brendova i unapređenje postojećih.
Napredna analitika pruža nove mogućnosti
Moderna analitika otvara nove mogućnosti za trgovce. Bez obzira da li tek kreću u posao, ili žele unaprijediti postojeći, analiza profila kupaca, popularnosti određenih lokaliteta ili proizvoda, može znatno olakšati planiranje poslovanja i realizaciju poslovnih planova.
Hrana postaje mamac za kupce
Kako slikovito kaže novinar Forbesa, mnogi su trgovci shvatili da na putu do kupčeva srca moraju počastiti njegov – želudac. Sve je veći broj onih koji uz prilike za povoljan šoping nude i primamljive slastice i pića kako bi potrošače što duže zadržali u svojim prodajnim centrima. Švedska Ikea odavno slijedi takvu praksu, isto čini i Macy's pa je za očekivati da će taj trend u ovoj godini dobiti puno novih sljedbenika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Dreketat će se preko interneta a fizičke trgovine će nestajati a skupa s njima i radna mjesta za srednji sloj.
Uključite se u raspravu