Posljedica Dieselgatea: Odlaze li dizelaši u povijest?

Autor: Poslovni.hr , 14. srpanj 2016. u 10:34
Foto: Thinkstock

Zbog ekoloških zahtjeva novi Euro6 turbodizelaš skuplji je u proizvodnji od dosadašnjeg za 1500 eura, a neki katalizatori povećavaju potrošnju goriva tako da će kupci u svakom slučaju biti na gubitku.

Kao izravna posljedica velike prošlogodišnje afere Dieselgate, u kojoj je najveći njemački proizvođač automobila Volkswagen varao na testovima ispuštanja štetnih plinova, njemačka vlada planira do kraja ove godine postrožiti kretanje dizelskih automobila u gradovima, a dugoročno ih potpuno izgnati iz gradskih središta kako bi se smanjila emisija dušikovih oksida (NOx), plinova zbog kojih je VW u svoje automobile ugrađivao ilegalni softer koji je fiktivno umanjivao ispuštanje tih štetnih plinova u atmosferu, piše Večernji list.

Upravo je dušikov oksid, uz ispuštanje krutih čestica (sitne čestice čađe koje nastaju u procesu izgaranja) najveći problem dizelskih motora koji su prema tome mnogo štetniji i prljaviji od benzinskih. On je jedan od glavnih uzročnika smoga. Dizelski motori u prosjeku emitiraju 15 posto manje ugljikova dioksida (CO2) u atmosferu od benzinaca, ali u isto vrijeme emitiraju četiri puta više dušikova dioksida (NO2) i 22 puta više krutih čestica čađe.

Dok se borba sa smanjenjem ispusta CO2 (plin koji uzrokuje klimatske promjene) svodi na jednostavno smanjenje potrošnje automobila (zbog toga su dizelaši u tome i uspješniji), smanjenje emisija NOx i čestica čađe provodi se filtrima i katalizatorima. Tako dizelaši koji zadovoljavaju najnoviju normu Euro6 imaju unaprijeđene katalizatore i filtre, a neki od njih i najnoviji SCR katalizator koji u ispušni sustav ubrizgava aditiv AdBlue, odnosno vodenu otopinu uree. Naime, od mokraće (urea) ubrizgane u ispuh nastaje amonijak NH3, koji se veže s NOx, stvarajući neopasni dušik i vodenu paru.

Dakako, zbog tih ekoloških zahtjeva novi Euro6 turbodizelaš skuplji je u proizvodnji od dosadašnjeg za 1500 eura, a neki katalizatori povećavaju potrošnju goriva tako da će kupci u svakom slučaju biti na gubitku.

Njemački gradovi već imaju ekološke zone pa je u dijelovima gradova u kojima je ograničen promet vozilima određenih kategorija. Primjerice, automobili s dizelskim motorima registrirani prije 1997. godine (norma Euro1) i benzinski auti registrirani prije 1993. ne smiju prometovati u gradovima, dok su noviji podijeljeni u četiri kategorije i ovisno o klasi zagađenja plaćaju ekološke vinjete.

Njemačka sada želi to još više postrožiti s ciljem potpune zabrane u budućnosti za najveće zagađivače, a naglasak je na emisijama NOx, koje većina dizelskih automobila neće moći ispoštovati. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

ili drugim rijecima …zelimo da kupite nove aute.

New Report

Close