Posebno se pazi na opskrbne lance.

Autor: Vladimir Nišević , 23. svibanj 2013. u 22:00
Visoki standardi sigurnosti

Sektor koji u EU zapošljava 33 mil. ljudi izrazito pažljiv prema hrani.

Koliko je sigurnost hrane važna u maloprodaji potvrđuje i činjenica kako je Europska komisija početkom godine izdala "Akcijski plan za maloprodaju", ali i nacrt plana vezan za sigurnost hrane.

Naime, maloprodaja je jedan od najvažnijih gospodarskih sektora u EU koji je zaslužan za 11 posto BDP-a Unije. U maloprodaji radi 29 posto malih i srednjih tvrtki u EU, a sektor zapošljava oko 33 milijuna ljudi. Iz ovih podataka već je vidljivo koliko bi problemi sa hranom u maloprodaji, a vezani uz kvalitetu ili sigurnost utjecali na gospodarsku sliku EU. Upravo zbog toga se nova agenda ne bavi samo protokom roba i carinskim barijerama već i sigurnošću i kvalitetom opskrbe. Zato su neke od stavki angede bolje izvještavanje kupaca o kvaliteti proizvoda, kao i ostvarivanje bolje komunikacije između maloprodaje hrane i proizvođača hrane. Istovremeno Europska unija vjeruje da bi standardi za sigurnost hrane trebali promicati izbor i kvalitetu, a ne ograničavati ih. Cilj nije ugušiti inovaciju ili homogenizirati široku paletu prehrambenih proizvoda raspoloživih na europskome tržištu, već uspostaviti osnovne standarde sigurnosti koji će poslužiti kao osnova na kojoj se kvaliteta i izvrsnost mogu razvijati i napredovati.

Rizik se nikada ne može sasvim eliminirati, ali postavljanjem visokih standarda, konstantnim ocjenjivanjem rizika i korištenjem najboljih dostupnih neovisnih znanstvenih savjeta rizik se može svesti na minimum. Inače, u interesu znanosti i sigurnosti hrane Europska unija troši desetke milijuna eura godišnje na pronalaženje novih načina za sprječavanje ili brže otkrivanje izbijanja bolesti kod životinja, te na potporu izrade novih i boljih plodova. Tako je u razdoblju od 2002. do 2006. godine 685 milijuna eura bilo namijenjeno za istraživanje kvalitete i sigurnosti hrane. Ali kada je riječ o sigurnosti hrane ipak treba uzeti u obzir da čak i strani lanci u Hrvatskoj većinu proizvoda na svojim policama nabavljaju od domaćih proizvođača. Tako naprimjer Mercator oko 60 posto voća i povrća koje prodaje nabavlja u Hrvatskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close