Koliko je sigurnost hrane važna u maloprodaji potvrđuje i činjenica kako je Europska komisija početkom godine izdala "Akcijski plan za maloprodaju", ali i nacrt plana vezan za sigurnost hrane.
Naime, maloprodaja je jedan od najvažnijih gospodarskih sektora u EU koji je zaslužan za 11 posto BDP-a Unije. U maloprodaji radi 29 posto malih i srednjih tvrtki u EU, a sektor zapošljava oko 33 milijuna ljudi. Iz ovih podataka već je vidljivo koliko bi problemi sa hranom u maloprodaji, a vezani uz kvalitetu ili sigurnost utjecali na gospodarsku sliku EU. Upravo zbog toga se nova agenda ne bavi samo protokom roba i carinskim barijerama već i sigurnošću i kvalitetom opskrbe. Zato su neke od stavki angede bolje izvještavanje kupaca o kvaliteti proizvoda, kao i ostvarivanje bolje komunikacije između maloprodaje hrane i proizvođača hrane. Istovremeno Europska unija vjeruje da bi standardi za sigurnost hrane trebali promicati izbor i kvalitetu, a ne ograničavati ih. Cilj nije ugušiti inovaciju ili homogenizirati široku paletu prehrambenih proizvoda raspoloživih na europskome tržištu, već uspostaviti osnovne standarde sigurnosti koji će poslužiti kao osnova na kojoj se kvaliteta i izvrsnost mogu razvijati i napredovati.
Rizik se nikada ne može sasvim eliminirati, ali postavljanjem visokih standarda, konstantnim ocjenjivanjem rizika i korištenjem najboljih dostupnih neovisnih znanstvenih savjeta rizik se može svesti na minimum. Inače, u interesu znanosti i sigurnosti hrane Europska unija troši desetke milijuna eura godišnje na pronalaženje novih načina za sprječavanje ili brže otkrivanje izbijanja bolesti kod životinja, te na potporu izrade novih i boljih plodova. Tako je u razdoblju od 2002. do 2006. godine 685 milijuna eura bilo namijenjeno za istraživanje kvalitete i sigurnosti hrane. Ali kada je riječ o sigurnosti hrane ipak treba uzeti u obzir da čak i strani lanci u Hrvatskoj većinu proizvoda na svojim policama nabavljaju od domaćih proizvođača. Tako naprimjer Mercator oko 60 posto voća i povrća koje prodaje nabavlja u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu